سید حسن نصرالله: هدف از توافقات صلح و محاصره، تسلیم کردن ملت فلسطین است
کد خبر: 3917870
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

سید حسن نصرالله: هدف از توافقات صلح و محاصره، تسلیم کردن ملت فلسطین است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی خود به مناسبت اولین شب ماه محرم، دولت آمریکا را ذاتا نژادپرست خواند و تأکید کرد: توافق‌نامه‌های صلح از یک سو و محاصره از سوی دیگر، فشارهایی برای تسلیم کردن ملت فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت آغاز محرم رژیم اشغالگر را بزرگترین تهدید منطقه دانست و گفت: تمایز میان ماهیت این رژیم و ماهیت آمریکا در برخی مواقع بسیار سخت است و هر دو در راستای تحقق یک هدف حرکت می‌کنند.

سید حسن نصرالله مردم لبنان و مسلمان را به خوانش دقیق تاریخ و نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دعوت کرد و گفت: عدم قرائت درست تاریخ، منجر به برداست اشتباه می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شناخت تاریخ فلسطین و تاریخ متجاوزانی که پا به سرزمین فلسطین تاریخی گذاشتن را لازمه مقابله با دشمن صهیونیست دانست و افزود: برای اینکه نحوه تعامل با این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را تشخیص دهیم، باید تاریخ چند صد ساله فلسطین را بدانی و باید نقاط قدرت و ضعف آن‌ها را بشناسیم. آن‌ها (صهیونیست‌ها) تحت پوشش دین نقشه اشغالگرانه فاجعه‌بار خود را اجرا کردند.

وی گفت: بدترین شکل برده‌داری در تاریخ بشریت در جایی شکل گرفته و ثبت شده است که امروز به آن ایالات متحده آمریکا می‌گویند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در حقیقت، آمریکا یک کشور وحشی و دارای تبعیض نژادی است و ما از آن انتظار نداریم که حق یا احترام به انسان را به رسمیت بشناسد و برای ما درس حقوق بشر بدهد.

دبیرکل حزب‌الله دولت انگلیس را نوکر صهیونیست‌ها دانست و گفت: آن‌ها خود را وقف تحقق اهداف استعماری صهیونیست‌ها کردند.

وی تأکید کرد: توافق‌نامه‌های صلح از یک سو و محاصره از سوی دیگر، فشارهایی برای تسلیم کردن ملت فلسطین است.

سید حسن نصرالله درباره فرا رسیدن ماه محرم گفت: از همه خواهران و برادران می‌خواهیم در گرامی‌داشت این ماه محرم و عزاداری آن به هر طریق ممکن با رعایت نکات بهداشتی اهتمام ورزند.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: لازم است که روح و قلب ما از مناسبت عاشورا به لحاظ معرفتی ، روحی و روانی و نیز عاطفی تغذیه کند.

 

انتهای پیام
captcha