الگوپذیری از قیام عاشورا / نام و راه امام حسین(ع) در هر شرایطی فراموش نشدنی است
کد خبر: 3917953
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری:

الگوپذیری از قیام عاشورا / نام و راه امام حسین(ع) در هر شرایطی فراموش نشدنی است

امام جمعه بوشهر با با بیان اینکه آینده سیاسی و فرهنگی جهان به نام امام حسین(ع) رقم خواهد خورد، اظهار کرد: ایران اسلامی نشان می‌دهد که در هر شرایط نام و راه امام حسین(ع) فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، 31 مردادماه طی سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کربلا با اشاره به اینکه عاشورا جریانی زنده و جاویدان و الهام‌بخش برای تمامی بشریت است، اظهار کرد: مکتب عاشورا همان مدرسه اسلام ناب محمدی(ص) است که تجلی عینی یافته است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس قیام عاشورا و یکی از تجلیات نهضت حسینی است، تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتب اسلام‌خواهی و مبارزه با فساد به تمامی اشکال است.


نهضت حسینی؛ الگویی برای همگان


وی با بیان اینکه قیام حضرت ثارالله(ع) در عاشورا ترسیم‌کننده راه روشن و سعادت برای انسان‌ها است، افزود: قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سراسر درس و ادراک است که باید همگان از آن الگو بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ماه محرم را فرصت مهمی برای ترویج اندیشه‌های ناب حسینی دانست و گفت: مجالس هیچگاه تعطیل نمی‌شود و در شرایط کنونی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی به نحوه شایسته برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه آینده سیاسی و فرهنگی جهان به نام امام حسین(ع) رقم خواهد خورد، اظهار کرد: مراسم حسینی اگر قبل از این در مراکز خاص برگزار می‌شد الان با هدایت‌های مقام معظم رهبری افزون بر این مراکز، اکثر خانه‌ها حسینیه‌ای برای اعتلای نام حسین(ع) است.


هر دلداده حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)؛ یک رسانه عاشورایی


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در شرایط کنونی هر دلداده حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) یک رسانه عاشورایی برای اعتلای مکتب امام حسین(ع)است، تأکید کرد: نقش صدا و سیما در عرصه گسترش و اعتلای نام و راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و مراسم سوگواری آن حضرت در شرایط کنونی بسیار مهم و مؤثر است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر اظهار کرد: ایران اسلامی نشان می‌دهد که در هر شرایط نام و راه امام حسین(ع) فراموش نشدنی است.


نابودی استکبار جهانی با تحقق عدالت اجتماعی حکومت مهدوی رقم می‌خورد


وی با اشاره به اینکه سرانجام قیام کربلا در مسیر زمان به نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است، تصریح کرد: راه حضرت مهدی(عج) از کربلا آغاز می‌شود و با نابودی استکبار جهانی و تحقق عدالت اجتماعی به سرانجام می‌رسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه معرفت‌افزایی، دشمن‌شناسی، عمل به واجبات دینی و دستورات الهی و قرآنی پیام مجالس اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خطاب به جامعه جهانی است، گفت: پیام مردم حسینی ایران به سومین پیشوای شیعیان این است که هیچ‌گاه فراموشت نمی‌کنیم تا فراموشمان نکنی.

امام جمعه بوشهر حق‌طلبی، عدالت‌خواهی، فتوت، انصاف و جوانمردی را از سیره پیشوایان دین و آل الله و یک فرهنگ با مبنای ایرانی و اسلامی خواند و بیان کرد: مردم مسلمان ایران از دیرباز نشان داده‌اند که دلداده مکتب حسین(ع) هستند و قلب‌شان به رنگ حسین(ع) است و چشم‌شان به محبت‌های حضرت ثارالله(ع) است.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha