نهضت عاشورا؛ قیام آسمانی برای نجات اسلام و انسانیت
کد خبر: 3918857
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد:

نهضت عاشورا؛ قیام آسمانی برای نجات اسلام و انسانیت

امام جمعه بوشهر، حضرت زینب کبری(س) را مدافع امام مجاهد حضرت ثارالله(ع) در قیام عاشورای حسینی و جبهه حق خواند و بیان کرد: نهضت عاشورا یک قیام آسمانی برای نجات اسلام و انسانیت و شکست استکبار و خیانت و جنایت است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، چهارم شهریورماه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه حضرت امام حسین(ع) پایبندی بر پیمان را جوانمردی بیان فرمودند، اظهار کرد: تلاش‌مدار باشیم و به تلاش دیگران اهمیت بدهیم زیرا «مالک یوم‌الدین» خداست و نتیجه امور و کارها به دست اوست. لذا می‌بایست در شرایط سخت بر محور حقیقت‌بینی و امیدآفرینی مثبت‌اندیش باشیم و کار خیر انجام دهیم و اهل گذشت باشیم تا آرامش داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه خطبه رسای بانوی آزاده کربلا حضرت زینب(س) بنت حیدر کرار(ع) دارای سه ویژگی فصاحت، بلاغت و برائت بود، افزود: حضرت زینب کبری(س) در یک کلمه، طیبه خدا و یک شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: نهضت فرهنگی و نرم حضرت زینب کبری(س) مکمل نهضت جهادی و سخت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه جامعه موفق در گرو تقویت اراده‌ها، تقوامداری، ولایت‌مداری و داشتن خانواده قرآنی و آسمانی است، افزود: حضرت زینب کبری(س) جامع جمیع فضایل ایمانی و جهادی بود.


حضرت زینب(س)؛ شمس‌الشموس منظومه آسمانی شهادت


رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر اظهار کرد: حضرت زینب(س) شمس‌الشموس منظومه آسمانی شهادت است. ایشان فرزند شهید، مادر شهید، خواهر شهید، عمه شهید و از قبیله آسمانی عصمت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: حرکت جهان و تاریخ در مسیر تحقق پیش‌بینی‌های حضرت زینب(س) است که اسلام و عدالت پیروز خواهد شد و انحراف و ظلم شکست خواهد خورد.


پیام حضرت زینب(س) به تاریخ و رهروان راه ولایت


امام جمعه بوشهر گفت: پیام ذوالفقار کربلا حضرت زینب کبری(س) به تاریخ این است که اسلام ناب محمدی(ص) با تمامی هجمه‌های گوناگون به آن، پیروز خواهد شد. ولایت‌مداری، بصیرت، مجاهدت و مقاومت پیام حضرت زینب(س) به همه رهروان راه ولایت است.

نویسنده کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی - الهی» حضرت زینب کبری(س) را مدافع امام مجاهد حضرت ثارالله(ع) در قیام عاشورای حسینی و جبهه حق خواند و بیان کرد: نهضت عاشورا یک قیام آسمانی برای نجات اسلام و انسانیت و شکست استکبار و خیانت و جنایت است.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha