سازمان‌های اسلامی مالزی: عادی‌سازی روابط، نتیجه عکس دارد
کد خبر: 3917987
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

سازمان‌های اسلامی مالزی: عادی‌سازی روابط، نتیجه عکس دارد

شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد اسلامی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کردند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و به درگیری‌ها در خاورمیانه، دامن می‌زند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیواستریت تایمز، شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد اسلامی مالزی به مناسبت توافق امارات و رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: ما به شدت مخالف تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا برای از بین بردن صلح در خاورمیانه از طریق فشار آوردن بر كشورهای بیشتر برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم.
 
این سازمان در ادامه این بیانیه آورده است: ترامپ با این فرضیه که عربستان سعودی پس از امارات و بحرین روابط عادی با اسرائیل برقرار خواهد کرد، در حال ترسیم نقشه خاورمیانه جدید است. او حتی مدعی شده است که ایران نیز سرانجام این رابطه را خواهد پذیرفت.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در حالی که امارات متحده عربی قصد خرید هواپیماهای F-35 آمریکایی را دارد، ما هیچ قصد واقعی برای صلح در خاورمیانه نمی‌بینیم. امارات متحده عربی علاقه‌ای به مصائب فلسطینی‌ها ندارد. اکنون دریافتیم که رژیم صهیونیستی نسبت به فروش هواپیماهای جنگنده پیشرفته به امارات متحده عربی مخالفت کرده است. امارات متحده عربی نهایتاً با واقعیت رژیم ناسازگار صهیونیستی روبرو خواهد شد.
 
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد او اعلام کرده که روابط عادی بین اسرائیل و عربستان سعودی اجتناب‌ناپذیر است. در حالی که این یک راز آشکار است که عربستان سعودی و چند کشور عربی مدت‌هاست در حال گرم کردن روابط خود با اسرائیل هستند، ما از همه کشورهایی که برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور اقدام می‌کند، ابراز انزجار می‌کنیم.
 
این سازمان اسلامی در این بیانیه آورده است: اسرائیل یک رژیم تروریستی با ماهیت آپارتایدی و تنها کشوری که است که همه قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند. این رژیم از زمان شکل‌گیری، رویکرد وحشیانه‌ای را برای نابودی فلسطینی‌ها در پیش گرفته است.
 
در پایان این بیانیه آمده است: ما از ملل سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کنند. این خیانت به آزادی‌خواهی فلسطین است. این توافق، ظلم چند دهه‌ای رژیم اسرائیل بر فلسطینیان را مشروعیت می‌بخشد. عادی‌سازی روابط با اسرائیل برای کشورهای عربی یک اشتباه بزرگ خواهد بود زیرا این امر به صلح کمک نمی‌کند، بلکه در عوض به اسرائیل اجازه می‌دهد قلمرو خود را گسترش داده و به همین دلیل درگیری در منطقه را شدت می‌بخشد.
 
انتهای پیام
captcha