بیانیه سازمان‌های اسلامی مالزی درباره تحریم‌های ضدایرانی آمریکا
کد خبر: 3924248
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

بیانیه سازمان‌های اسلامی مالزی درباره تحریم‌های ضدایرانی آمریکا

سازمان‌های اسلامی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کردند: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران غیرقانونی است و جهان باید در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کند.

به گزارش ایکنا از مالزی، شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی (MAPIM) بیانیه‌ای را درباره تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: از آنجا که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران هیچ مبنای قانونی ندارد مردم جهان باید برای منزوی کردن آمریکا با هم متحد شوند. اکنون حتی دولت‌های هم‌پیمان آمریکا و اعضای دائمی شورای امنیت از همراهی آمریکا سر باز زده‌اند.

ما اظهارات «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه را که تهدید کرده است کشورهای ناقض این تحریم‌ها را مجازات خواهد کرد، محکوم می‌کنیم. آمریکا حق ندارد خواسته‌های خود را بر کشورهایی که با آن مخالفند تحمیل کند. از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم این تحریم‌ها را محکوم و ایالات متحده را منزوی کند.

در این بیانیه که به امضای «محمد عزمی عبدالحمید»، دبیرکل شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی، رسیده آمده است: جامعه جهانی از جمله چهار عضو دیگر شورای امنیت باید موضع یکپارچه خود را نشان دهند تا به ایالات متحده ثابت شود که دیگر از نظر قانونی نمی‌تواند تحریم‌ها را بازگرداند، زیرا دیگر عضو برجام نیست.

این بیانیه افزوده است: ایران اعلام کرده است اگر پنج عضو دیگر برجام به تعهدات خود پایبند باشد، این کشور نیز به تمام تعهدات خود پایبند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha