«والعصر» رادیو قرآن با #روضه‌_های_خانگی همراه شد + صوت
کد خبر: 3918355
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

«والعصر» رادیو قرآن با #روضه‌_های_خانگی همراه شد + صوت

جُنگ عصرگاهی «والعصر» شبکه رادیویی قرآن با پویش روضه‌های خانگی سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی همراه شد.

به گزارش ایکنا، مجله عصرگاهی «والعصر» رادیو قرآن در برنامه امروز، دوم شهریورماه، با پویش روضه‌های خانگی همراه شد و ارتباط تلفنی نیز با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شاکری‌مزینان، دبیر ستاد پویش روضه‌های خانگی برقرار کرد.

امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا و تحمیل محدودیت‌هایی در عزاداری ماه محرم و صفر، ضرورت توجه به روضه‌های خانگی بیش‌ از پیش نمایان شد، چراکه برخی از عزاداران حسینی به دلایل مختلف مانند حفظ سلامتی خود و دیگران، کهولت سن و یا بیماری و ... امکان حضور در مجالس عمومی برایشان فراهم نیست و دل‌تنگ روضه‌ اباعبدالله(ع) هستند؛ بر همین اساس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری ایکنا، جهت ترویج سنت حسنه روضه‌های خانگی و به‌منظور تعظیم شعائر الهی، اقدام به راه‌اندازی این پویش کرده است.

محتوای پویش

پخش محتوای پویش روضه‌های خانگی شامل قرار عاشقی (لبیک یا حسین)، تلاوت قرآن با صدای قاریان ممتاز و بین‌المللی و تدبر در آیات، سخنرانی(بیان فضیلت‌های شخصیت‌های والای کربلا)، پاسخ به شبهات، مقتل‌خوانی، روضه و مداحی، عکس‌نوشته، بیان احکام و... از پنجشنبه، ۳۰ مردادماه، آغاز شد. بسته محتوایی پویش روضه‌های خانگی رأس ساعت ۲۲:۳۰ از طریق سایت isqa.ir و نشانی‌های iqnanews@ و isqa.ir@ در شبکه اینستاگرام بارگذاری می‌شود.

این پویش با اولویت زحمت‌کشان کادر درمان کشور و زوج‌های دانشجویی که اولین محرم زندگی مشترک خود را می‌گذرانند، پرچمی مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) را ارسال می‌کند , علاقه‌مندان با ارسال پیامک «لبیک یا حسین» به سرشماره ۱۰۰۰۰۰۱۱۴ می‌توانند، مشارکت خود را در این پویش اعلام کنند.

فراخوان دریافت آثار

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های پادکست، ویدئو، نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی، تایپوگرافی و عکاسی به دبیرخانه پویش به نشانی  rozeh.isqa.ir ارسال کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۴۰۲۸۸۲-۰۲۱ تماس بگیرند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۲۶ مهرماه سال جاری اعلام شده است.

یادآور می‌شود، مجله عصرگاهی والعصر با رویکرد اطلاع‌رسانی به موضوعاتی از قبیل راه‌های بهره‌مندی از قرآن در همه امور زندگی و داشتن زندگی قرآنی، اطلاع‌رسانی به‌روز، پویا و فعال از رویدادهای قرآنی در سراسر کشور می‌پردازد.

جُنگ عصرگاهی والعصر به تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر و فاطمه رحمانی و اجرای تیمور کوشکی از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.

فایل صوتی برنامه امروز، والعصر را بشنوید.

انتهای پیام
captcha