بزرگداشت آنلاین شعیشع با حضور خانواده در مصر + عکس
کد خبر: 3918465
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

بزرگداشت آنلاین شعیشع با حضور خانواده در مصر + عکس

گروهی از جوانان شهر «بیلا» در استان «کفر الشیخ» مصر به مناسبت نود و هشتمین سال تولد مرحوم شیخ ابوالعینین شعیشع، از قاریان برجسته مصر برای وی بزرگداشت آنلاین برگزار کردند.

بزرگداشت آنلاین شعیشع با حضور خانواده در مصر + عکسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی شیخ «اسامه البیلی فراج» از قاریان مصری و با حضور اعضای خانواده و نزدیکان شعیشع آغاز شد و با سخنرانی درباره زندگی و فعالیت‌های قرآنی او ادامه یافت.

گفت‌و‌گوی زنده با مصطفی احمد شعیشع، فرزند برادر شیخ ابوالعینین شعیشع و نوه‌اش هشام صبح از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود و در این گفت‌و‌گو جزئیات و ناشنیده‌هایی از زندگی شعیشع به عنوان آخرین بازمانده نسل قاریان بزرگ مصر برای نخستین‌بار بازگو شد.

خانواده و نزدیکان شیخ ابوالعینین شعیشع در این مراسم از جمال نورالدین، استاندار «کفرالشیخ» خواستند که برای تجلیل از این قاری فقید مصری یکی از خیابان‌ها و مدارس زادگاهش در شهر بیلا را به نام وی نامگذاری کند.

ابوالعینین شعیشع یکی از قاریان برجسته مصر و جهان اسلام بود که در 22 آگوست 1922 در شهر بیلا از توابع استان کفرالشیخ مصر زاده شد، او دوازدهمین پسر خانواده بود و قرآن را با بهره‌مندی از محضر شیخ «یوسف شتا» حفظ کرد.

شعیشع در سال 1939 به رادیو مصر پیوست و به دلیل تقلید و تأثیرپذیری از محمد رفعت از قاریان نامدار مصر، رادیو مصر از او درخواست کرد که نوارهای پراکنده از صوت تلاوت‌های شیخ رفعت را جمع‌آوری کند.

وی علاوه بر تقلید از محمد رفعت سبک خاصی نیز در تلاوت برگزید و از قاریان مصری بود که در مسجدالاقصی قرآن تلاوت کرد.

این قاری مصری که بارها به ایران سفر کرده بود، در 23 ژوئن 2011 در 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha