توزیع ۱۴ میلیارد بین ۹۵۰ مؤسسه آسیب‌دیده از کرونا
کد خبر: 3919189
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
سیدفخرالدین اسماعیلی خبر داد:

توزیع ۱۴ میلیارد بین ۹۵۰ مؤسسه آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به حمایت‌های این‌ معاونت از مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا، گفت: ۱۴ میلیارد ریال حمایت برای ۹۵۰ مؤسسه‌ تخصیص یافت.

اختصاص ۱۴ میلیارد به ۹۵۰ موسسه آسیب دیده از کروناسیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به حمایت‌های این‌ معاونت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در بخش مردمی در وضعیت کرونا گفت: با توجه به بودجه‌ سال قبل و سال جاری، موفق شدیم که از طریق مکاتبه، مؤسسات قرآنی ثبت‌شده دارای فعالیت و شماره حساب حقوقی را شناسایی کنیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه ۹۵۰ مؤسسه شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در بخش اول سرانه حمایت برای ۷۱۴ مؤسسه واریز شد و در بخش دوم نیز به زودی و پس از رفع نقص مدارک تا پایان شهریورماه فرایند آن طی خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن وزارت ارشاد اظهار کرد: مجموع حمایت‌ها در این مرحله ۱۴ میلیارد ریال است که می‌تواند برای جبران بخشی از هزینه‌های مؤسسات قرآنی کمک قابل توجهی باشد. امیدوارم مؤسسات بتوانند از طریق کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و خیرین قرآنی سایر هزینه‌های خود را جبران کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در تلاشیم تا پایان سال حمایت‌های دیگری را انجام دهیم. البته این امر منوط به وضعیت اعتبارات است. با توجه به اینکه هر ساله از محل آزمون سراسری قرآن و عترت نیز حمایت‌هایی می‌شود، امیدواریم امسال نیز بتوانیم سرانه آموزشی را طی ماه‌های آینده در اختیار مؤسسات قرار دهیم.

وی در پاسخ به اینکه حمایت‌ها تا چه میزان از فعالیت‌های مؤسسات پشتیبانی می‌کند، گفت: از یک سو مؤسسات زیادند و از سوی دیگر‌ بودجه ما تعریف شده است. با‌ توجه به شرایط کشور، باید به گونه‌ای عمل شود که همه مؤسسات مشمول این حمایت‌ها شوند. بالطبع ما نمی‌توانیم از شعب مؤسسه حمایت کنیم. لذا در این‌ مرحله به سراغ مؤسسات مستقل، مرکزی و دارای شماره حساب حقوقی رفتیم، یعنی مؤسساتی که اساس‌نامه و پروانه فعالیت دارند در اولویت‌اند و شعب برخی مؤسسات بزرگی که پروانه فعالیت و حساب حقوقی مستقل ندارند مشمول این حمایت نشده‌اند. معمولاً مؤسسات قرآنی بزرگ شعب دارند و از حمایت‌های مؤسسه مرکزی بهره‌مند می‌شوند. البته در سنوات گذشته تلاش کرده‌ایم که از حجم کثیری از شعب تحت پوشش مؤسسات بزرگ غافل نباشیم.

انتهای پیام
captcha