نذر خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نکنید / 2 درصد بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده‌اند
کد خبر: 3919524
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
حاجی‌بیگی:

نذر خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نکنید / 2 درصد بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده‌اند

سخنگوی سازمان انتقال خون، از افرادی که قصد نذر خون دارند درخواست کرد این برنامه را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکنند و گفت: تا اربعین حسینی زمان برای ادای نذر خون وجود دارد.

افرادی نذر خون خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند/ اهدای 6000 واحد پلاسمابشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا موضوع نذر سلامت مطرح شده است که یکی از جنبه‌های آن نذر خون است.

وی افزود: البته چندین سال است که طرح نذر خون اجرا می‌شود، اما امسال با توجه به مطرح شدن نذر سلامت، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
 
حاجی‌بیگی یادآور شد: توصیه ما به مردم عزیز این است که نذر خون را صرفاً به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکنند؛ این برنامه تا اربعین حسینی ادامه دارد، لذا مردم می‌توانند در هر روزی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه برنامه نذر خون امسال با یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای دفاع مقدس، برگزار می‌شود، گفت: پویش نذر پلاسما نیز راه‌اندازی شده است.
 
سخنگوی سازمان انتقال خون در ادامه با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه امسال، مراکز اهدای خون پذیرای بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما بوده‌اند، گفت: هفت هزار و ۳۲۳ نفر برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کرده‌اند. از بین این بهبودیافتگان که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته است، شش هزار واحد پلاسما اهدا شده است که این میزان، دو درصد بهبودیافتگان کرونا را تشکیل می‌دهد.
 
وی ادامه داد: بهبودیافتگان استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه و آذربایجان غربی اقبال بیشتری به اهدای پلاسما از خود نشان داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه پزشکان معالج در بیمارستان‌های کرونا از بانک خون بیمارستان درخواست پلاسما دارند، گفت: بهبودیافتگان به شکرانه و زکات سلامت خود به ۲۵ مرکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.
 
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، بیان کرد: حجم پلاسمای دریافتی از هر بهبودیافته کرونا ۵۰۰ سی‌سی است.
انتهای پیام
captcha