حبس ابد برای عامل کشتار مسجد کرایست چرچ
کد خبر: 3919373
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

حبس ابد برای عامل کشتار مسجد کرایست چرچ

دادگاه شهر کرایست چرچ در نیوزیلند برنتون تارانت، عامل حمله به مسجد نور و مرکز اسلامی لینوود این شهر، را به مجازات حبس ابد بدون درخواست عفو محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، دادگاه تارانت 29 ساله را به دلیل ارتکاب به 51 قتل و 41 اقدام به قتل به حبس ابد و بدون امکان درخواست عفو محکوم کرد. این سنگین‌ترین حکمی است که تاکنون در تاریخ نیوزیلند به یک فرد داده شده و با این تصمیم دادگاه، این فرد استرالیایی باقی عمر خود را زندان خواهد بود.

کامرون مندر(Cameron Mander)، قاضی دادگاه، در مورد این حکم گفت که محکومیت محدود برای این پرونده کافی نبود.

مندر در دادگاه با شریرانه توصیف کردن این جنایت تارانت به او گفت که حتی از ابراز همدردی با بازماندگان این کشتار هم خودداری ‌کنید.

در دادگاه، متهم که لباس خاکستری بر تن داشت، در طول جلسه دادرسی سکوت کرد و تنها گاهی به محلی که بازماندگان و خانواده کشته‌شدگان نشسته بودند چشم می‌دوخت.

دادستانی می‌گوید برنتون تارانت این حمله را از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بود و با در نظر گرفتن جزئیات قصد داشت بیشترین تلفات ممکن را ایجاد کند.

براساس مدارک ارائه شده در دادگاه، تارانت استرالیایی‌تبار در ماه‌های پیش از حمله، به شهر کرایست‌چرچ سفر کرده بود و پهپادی را هم بالای مسجد نور، نخستین هدف این حمله، به پرواز درآورده بود. بنابر تحقیقات دادستانی عامل این اقدام تروریستی، علاوه بر مسجد نور و لینوود، قصد داشت که به مسجد اشبورتون در نزدیکی این دو مسجد نیز حمله کند.

انتهای پیام
captcha