میزبانی شورای جهانی جوامع مسلمان از وبینار صلح در اسلام
کد خبر: 3920020
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

میزبانی شورای جهانی جوامع مسلمان از وبینار صلح در اسلام

وبینار «اهداف عالی صلح در اسلام» به میزیانی شورای جهانی جوامع مسلمان مستقر در امارات برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، در این وبینار که شنبه، هشتم شهریورماه، با عنوان همایش مجازی «اهداف عالی صلح در اسلام» برگزار شد، رهبران دینی و مفتیان مصر، آفریقای جنوبی، استرالیا، روسیه، سوئد، انگلیس، یونان، سریلانکا، کانادا، پاکستان، بوسنی و هرزگوین، هند، آمریکا و استونی شرکت کردند.

علی راشد النعیمی، رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان، در سخنرانی افتتاحیه این همایش، که با حضور بیش از 100 شرکت کننده برگزار شد، اظهار کرد: موضوع صلح اهمیت زیادی دارد و آگاهی‌بخشی درباره درک صحیح این مفهوم و مقابله با خطابه‌های افراط‌گرایانه نیز مهم است و ما باید به دین اسلام و آموزه‌های اسلامی در این باره افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه در جوامع اسلامی شاهد تغییراتی بوده‌ایم، افزود: زمانی که از اسلام سخن می‌گوییم، منظور ما بیش از 600 میلیون مسلمان ساکن در کشورهای غیرمسلمان نیز است و باید به منافع آنان توجه کنیم.

پس از سخنرانی‌ها و مباحث ارائه‌شده در همایش، شرکت‌کنندگان توصیه‌هایی را مبنی بر اینکه اسلام، اصل و اساس روابط میان مسلمانان با دیگران است ارائه دادند و تأکید کردند: روابط بین‌المللی باید براساس آموزه‌های اسلامی انجام شود.

همچنین در این وبینار تأکید شد: اصل در تعامل مسلمانان با دیگران این است که آنان مبلغان صلح هستند و باید به زبان صلح با آنان سخن گفت و آمادگی و افزایش نیرو تنها برای بازداشتن و ترساندن دشمنان است و دعوت قرآن در آیه 60 سوره انفال «تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم؛ با اين [تداركات] دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانید» دعوتی برای جلوگیری از وقوع جنگ است.

در پایان همایش نیز علما و اندیشمندان مسلمان به تلاش برای تحقق تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و حفظ کرامت انسانی دعوت شدند.

انتهای پیام
captcha