امام موسی صدر معلم وحدت اسلامی و مقاومت بود
کد خبر: 3920334
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
امام جمعه بیروت:

امام موسی صدر معلم وحدت اسلامی و مقاومت بود

حجت‌الاسلام فضل‌الله به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر گفت: امام موسی صدر در سطح وحدت اسلامی و ملّی و مقاومت همچون معلم بود و ضامن اطمینان برای وحدت لبنانی‌ها به شمار می‌رفت.

به گزارش ايكنا به نقل از شبکه المنار لبنان، حجت‌الاسلام سیدعلی فضل‌الله، امام جمعه بیروت به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دوستانش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امام سید موسی صدر، امام یک طایفه خاص از لبنانی‌ها نبود، بلکه یک شخصیت اسلامی، لبنانی، ملی و عربی بود که هرکس او را شناخته، به او احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد مسئولانه لبنان با پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر، بر الهام‌گیری از حرکت، موضع‌گیری و اقبال و گشاده‌رویی امام موسی صدر به پیروان ادیان مختلف تأکید و بیان کرد: باید به وظیفه ملی، اسلامی و انسانی خود در قبال امام صدر و مسئله او عمل کنیم.

امام جمعه بیروت ادامه داد: امام موسی صدر مسائل بزرگ امت را به دوش کشید و امانتدار آن به ویژه مسئله فلسطین بود. او مسئله محرومان و مستضعفان را به دور از عنوانی که دارند، پیگیری و برای آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام فضل‌الله گفت: امام موسی صدر در سطح وحدت اسلامی و ملّی و مقاومت همچون معلّم بود و ضامن اطمینان برای وحدت لبنانی‌ها به شمار می‌رفت.

وی در بخش دیگر بیانیه خود اعلام کرد: امام موسی صدر فریاد حق در مقابل ظلم داخلی و در برابر توطئه‌هایی بود که علیه لبنان انجام می‌گرفت. او از نخستین کسانی بود که خطر رژیم اسرائیل بر لبنان و وحدت داخلی آن را درک کرد و بر ناکام گذاشتن اهداف رژیم صهیونیستی در برهم زدن وحدت لبنانی‌ها و تجاوز به لبنان به ویژه جنوب آن متمرکز شد.

امام جمعه بیروت در پایان گفت: شخصیت امام موسی صدر در عقل‌ها ریشه دوانده است و در تمامی میدان‌ها حضور دارد، لذا باید اسرار این مسئله به عنوان مسئله عصر کشف شود؛ چراکه ناپدید شدن وی و خاموش کردن صدای وی، جنایت بزرگی است.

انتهای پیام
captcha