سوزاندن قرآن جنایتی تروریستی است
کد خبر: 3920438
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
شیخ الازهر:

سوزاندن قرآن جنایتی تروریستی است

شیخ الازهر طی پیامی در فیس‌بوک ضمن محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم با سوزاندن نسخه‌ای از کلام وحی در سوئد، این اقدام ضد دینی را جنایتی تروریستی و وحشیانه برشمرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، احمد الطیب، شیخ الازهر، در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک اعلام کرد: کسانی که جرئت کردند که جنایت سوزاندن قرآن را مرتکب شوند، باید بدانند که این گونه جنایت‌ها از همه نظر یک اقدام تروریستی و وحشیانه است.

وی افزود: این حرکتی نژادپرستانه و نفرت‌انگیز بود که همه تمدن‌های بشری با آن مخالفند و سوخت مورد نیاز آتش تروریسم را، که شرق و غرب از آن رنج می‌برند، فراهم می‌کند.

الطیب تصریح کرد: شکی نیست که این جنایت‌های ناخوشایند، احساس تنفر را شعله‌ور، امنیت جوامع را تخریب و امیدهای حاصل از گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها را تهدید می‌کند.

شیخ الازهر تأکید کرد: عاملان قرآن‌سوزی باید بدانند که سوزاندن قرآن در واقع سوزاندن احساسات حدود یک میلیارد مسلمان جهان است و تاریخ این جنایت‌ها را به عنوان اقدامی شرم‌آور و ننگین ثبت خواهد کرد.

یادآور می‌شود، جمعه گذشته، هفتم شهریورماه، سه تن از فعالان حزب افراط‌گرای دانمارک گستاخانه نسخه‌ای از قرآن را در منطقه «روزنگارد» مالمو در سوئد به آتش کشیدند و این حرکت خشم مسلمانان را برانگیخت و تنش‌هایی را در پی داشت.

انتهای پیام
captcha