هتک حرمت مقدسات تلاشی بی‌ثمر برای خاموشی نور الهی است
کد خبر: 3921409
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

هتک حرمت مقدسات تلاشی بی‌ثمر برای خاموشی نور الهی است

در بیانیه شورای عالی قرآنی در پی اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و قرآن کریم آمده است که این حرکات شنیع دشمنان، تأثیری جز تعمیق مراتب معرفت و ایمان آزادگان و خداباوران عالم را در پی نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا، شورای عالی قرآن با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را به شدت محکوم کرد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ* هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (توبه/ 32 و 33)

در دنیای به‌ظاهر متمدن امروز، هر از چندی نشانه‌ای از باطن متعفن و ناپاک انسان‌های شیطان‌صفت رخ می‌نماید و حجت را بر تمام کسانی که لباس زیبای بر قامت ایشان را حقیقت می‌انگارند، تمام می‌کند.

همان‌گونه که این نخستین باری نیست که صحنه به آتش کشیدن مصحف شریف در قلب اروپا و بازنشر اهانت‌های سابق به ساحت قدسی نبی‌رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) به بهانه آزادی بیان مشاهده می‌شود، نقطه پایان ابراز خصومت دشمنان اسلام با آورنده دین خاتم و کلام جاویدان حق نیز نخواهد بود.

در این میان، اما چنین تلاش‌های مذبوحانه و بی‌ثمر، مصداق سعی دائمی برای خاموش ساختن نور الهی است که ـ برخلاف اراده بی‌فایده آنان ـ نتیجه‌ای جز توجه بیشتر همه قلوب مستعد پذیرش حق در دنیای پرتزویر امروز به حقانیت قرآن کریم را به دنبال نخواهد داشت.

این‌گونه بازی‌های کودکانه و سخیف، وظیفه یکایک مسلمانان عالم را در دفاع از این نور خاموش‌ناشدنی سنگین‌تر نموده و افزون بر آن، به مصداق آیه شریفه «وَ لَيَنصُرَنَّ اللهُ مَن يَنصُرُه» امیدی در دل یاوران دین الهی روشن می‌کند که نباید از آن غفلت ورزید.

در این بین، قرآنیان به‌معنای گسترده آن ـ پژوهشگران و استادان، معلمان و مربیان، قاریان و حافظان، مدیران و مروجان ـ انزجار و بیزاری خود را از این اقدامات شیطانی اعلام نموده و با عزمی راسخ و همتی مضاعف، بیش از پیش نسبت به تبیین حقایق قرآنی، آموزش و بر جان نشاندن آموزه‌های وحیانی و نشر گسترده ندای ربانی برای هدایت جامعه بشری، ثابت قدم خواهند بود.

اگر چنین کردیم و تلاش‌های هم‌افزا این حرکت را تقویت کرد، وعده حق محقق خواهد شد و دست الهی ـ که فَوقَ أيديهم است ـ زمینه جهانی شدن حکومت اسلام و حاکمیت قرآن را به دست دشمنان‌ احمق تسریع خواهد کرد.

در پایان، ذکر این نکته را ضروری می‌داند که هر چه لایه‌های ایمان به خدا و توجه به حقایق در میان ملت‌های مختلف گسترش ‌یابد، این حرکات نیز تجدید و تکرار می‌شود، ولی ان‌شاءالله تأثیری جز تعمیق مراتب معرفت و ایمان آزادگان و خداباوران عالم را در پی نخواهد داشت».

انتهای پیام
captcha