تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت قرار گرفته است / لزوم رعایت آداب نماز
کد خبر: 3921482
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت قرار گرفته است / لزوم رعایت آداب نماز

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه، تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه می‌شود، بر توجه به نماز و رعایت آداب آن تأکید کرد.

تربیت دینی دانش‌آموزان در جامعه مورد غفلت واقع شده استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 17 شهریورماه در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد افشار یزد با اشاره به اینکه نماز مهمترین مسئله در دین است اظهار کرد: هر شخصی برای اینکه در مسیر الهی حرکت کند باید به نماز توجه داشته باشد.

وی به روایات متعددی که در باب نماز و اصول و شرایط آن بیان شده اشاره کرد و افزود: اینکه ما در قرآن و روایات به کرات شاهد توجه به نماز هستیم، نشان‌دهنده اهمیت این واجب دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: در نماز هم باید سعی کنیم آداب آن را به درستی رعایت کنیم، برخی از ما نماز می‌خوانیم بدون اینکه کوچکترین توجهی داشته باشیم و یا حتی ادب ایستادن در نماز را هم رعایت کنیم.

ناصری یزدی گفت: باید تلاش کنیم که هر یک از ما نماز را به درستی برپا داریم و به دیگران هم سفارش کنیم نماز بخوانند، در نماز هم باید بدانیم روبروی چه کسی ایستاده‌ایم و با چه کسی صحبت می‌کنیم، وقتی این موضوع را بدانیم که در برابر خداوند عالمیان قرار داریم، قطعا کاملا ادب حضور را رعایت می‌کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت افزایش توجه آموزش و پرورش و مدارس به تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بحث تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان امروز مدیران و آینده‌سازان فردای کشور و پدران و مادران آینده جامعه ما هستند، اگر ما به تربیت دینی آنها توجه نکنیم قطعا در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام
captcha