چهار نفر به اتهام اختلاس در زاهدان دستگیر شدند
کد خبر: 3921656
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

چهار نفر به اتهام اختلاس در زاهدان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دستگیری چهار نفر به اتهام اختلاس توام با جعل اسناد در اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دو نفر از کارکنان اداره‌کل راه و شهرسازی زاهدان اقدام به شناسایی زمین‌های خالی و ساخته نشده در این شهر کرده و سپس با استفاده از نقشه‌ها پلاک ثبتی ملک را به دست آورده و اسناد زمین‌ها را از بایگانی اداره‌کل راه و شهرسازی استخراج کرده‌اند که آیا زمین‌ها واگذار شده و یا معارض دارند، اگر معارض نداشته یا واگذار نشده بود، اقدام به ثبت سند به نام دولت می‌کردند.

وی ادامه داد: این افراد با جعل مکاتبات کمیته تقسیم اسناد، طی نامه به اداره‌کل ثبت اسناد و ‌املاک، خودشان را به‌عنوان مسئول واگذاری معرفی و زمین‌ها را به اشخاصی که توسط ۲ نفر از عوامل خودشان معرفی می‌کردند واگذار و به نام آنان سند می‌زدند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در این راستا امضای مدیرکل وقت و مکاتبات اداره‌کل راه و شهرسازی جعل و اسناد مجعول را به دفترخانه‌ها ارائه و سند به نام اشخاص صادر می‌کردند.

وی بیان کرد: در مرحله تحقیقات مقدماتی مشخص شد ۶ قطعه زمین به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سوی این افراد واگذار شده است.

موحدی‌راد اظهار کرد: کشف جرم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفته و متهمان با قرار بازداشت جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره‌کل اطلاعات استان قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha