تفقه بدون تهذیب محقق نمی‌شود
کد خبر: 3921677
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

تفقه بدون تهذیب محقق نمی‌شود

مدیر حوزه علمیه استان یزد اظهار کرد: تفقه در دین دو بال دارد، تحصیل و تهذیب که هر کدام از این دو بال وجود نداشته باشد، انسان در دین فقیه نخواهد شد.

تفقه بدون تهذیب محقق نمی شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، امروز، 18 شهریور ماه در جمع طلاب مدرسه علمیه مهریز با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: تفقه در دین دو بال دارد، تحصیل و تهذیب که هر کدام از این دو بال وجود نداشته باشد، انسان در دین فقیه نخواهد شد.

وی ادامه داد: زهد به این معنا نیست که دنیا نداشته باشید و از آن فاصله بگیرید و دوری کنید بلکه زهد به این معناست که به دنیا و متعلقات دنیوی رغبتی نداشته باشید و انسانی که به دنیا رغبت نداشته باشد، می‌تواند به راحتی از دنیا و متعلقاتش بگذرد.

شمس با بیان اینکه زهد و تفقه در دین باعث می‌شود انسان نسبت به دنیا آگاه و بصیر شود،‌ تصریح کرد: انسان زاهدی که فقیه شد، خداوند متعال به او بصیرت و آگاهی داده و عیوب دنیا را به او نشان خواهد داد که یکی از عیوب آن بی‌وفایی دنیاست و دنیا به کسی وفا نکرده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات طلاب در مبارزه با ویروس منحوس کرونا گفت: طلاب در حوزه‌های مختلف اقدام به حضور جهادی کردند و یکی از این مباحث تغسیل اموات کرونایی بود که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، نگرانی‌های بسیاری را برای عموم مردم به‌وجود آورده بود و با حضور جهادی و ایثارگونه طلاب در این عرصه، نگرانی‌ها از بین رفت.

شمس بیان کرد: کمک به معیشت مردم هم از دیگر اقداماتی بود که از سوی طلاب در این ایام انجام شد و در چندین مرحله بسته‌های معیشتی و کمک‌های خیرخواهانه بین نیازمندان نقاط مختلف شهر توزیع شد. همچنین در این ایام توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی صورت گرفت و طلاب علاوه بر حضور در عرصه تغسیل اموات و توزیع کمک‌های معیشتی، در حوزه‌های فرهنگی هم توجه ویژه‌ای داشتند.

انتهای پیام
captcha