پیش‌بینی رشد چشمگیر صنعت غذای حلال در سه سال آینده
کد خبر: 3921876
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

پیش‌بینی رشد چشمگیر صنعت غذای حلال در سه سال آینده

پیش‌بینی می‌شود که گردش مالی صنعت غذا و نوشیدنی‌های حلال تا سال 2024 به حدود دوبرابر میزان کنونی برسد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه، مؤسسه مرجع منطقه آزاد فرودگاه دبی کتابچه راهنمایی با عنوان «دبی، دروازه‌ای جهانی برای صنعت حلال» منتشر کرده است. این مؤسسه در این کتابچه پیش‌بینی کرده است که گردش مالی اقتصاد اسلامی تا سال 2024 به 3.2 هزار دلار  برسد.

در این پیش‌بینی گردش مالی صنعت غذا و نوشیدنی‌های اسلامی در حال حاضر 1400 میلیارد دلار برآورد و پیش‌بینی شده است که این میزان تا سال 2021 به دو هزار میلیارد دلار برسد.

براساس گزارش وضعیت اقتصاد اسلامی در سال 2019 تا 2020، اقتصاد اسلامی در سال 2018، حدود 2.2 هزار میلیارد دلار گردش مالی داشت که 12 درصد از گردش مالی صنعت غذا، دارو و سبک زندگی در سطح جهان را شامل می‌شود.

همچنین، صنعت پوشش اسلامی با 238 میلیارد دلار گردش مالی، پس از صنعت غذایی در جایگاه دوم قرار دارد و رسانه‌های اسلامی، صنعت داروسازی حلال و مواد آرایشی حلال از دیگر بازیگران اصلی  اقتصاد اسلامی هستند.

در این گزارش به تأثیر شیوع جهانی کرونا و اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری بر صنعت حلال نیز پرداخته شده و آمده است که بر اثر این بیماری، بخش جهانگردی، مالی اسلامی و صنعت پوشاک اسلامی تحت تأثیر قرار گرفته، اما بخش رسانه‌ها و تفریحات رشد داشته و زنجیره پخش مواد غذایی حلال در جهان نیز دچار آسیب شده است.

انتهای پیام
captcha