تلاش اندونزی برای معرفی ابعاد ناشناخته وقف
کد خبر: 3938237
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

تلاش اندونزی برای معرفی ابعاد ناشناخته وقف

مؤسسات مالی اندونزی با هدف معرفی ابعاد ناشناخته وقف اسلامی به دنبال آگاهی‌بخشی درباره اقتصاد شرعی دیجیتال و خدمات مبتنی بر شریعت با توجه به ظرفیت‌های استفاده نشده این بخش در صنعت هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Jakarta Post، علیرغم ظرفیت بالای اقتصاد اندونزی،

نظرسنجی اخیر  هیئت وقف اندونزی(BWI) نشان داد که نیمی از اندونزیایی‌ها آگاهی کاملی در مورد موضوع وقف ندارند.

امام ساپتونو(Imam Saptono)، نایب رئیس هیئت مدیره وقف اندونزی گفت که مردم همچنان از ابعاد پنهان و کمتر شناخته شده در موضوع وقف آگاهی ندارند.

وی در جریان یک وبینار به میزبانی انجمن Fintech(فناوری مالی) اندونزی تصریح کرد: این مشکلی است که ما باید آن را حل کنیم، به همین دلیل سعی داریم آگاهی عموم از وقف را در مدارس بالا ببریم.

ساپتونو ادامه داد: مردم هنوز هم از دانش کافی برای گزینه‌های موجود در وقف برخوردار نیستند، زیرا بیشتر اندونزیایی‌ها هنوز ترجیح می‌دهند وقف خود را تنها به سه‌گانه مدارس اسلامی، قبرستان و مصلی و مسجد اختصاص دهند زیرا بیشتر دیده می‎شود.

وی گفت: وقتی مردم روند و مزایای وقف در بخش‌های تولیدی مانند صکوک دیجیتال را درک کنند، ممکن است استقبال بیشتری از ایده وقف از طریق سیستم‌های هوشمند داشته باشند.

اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را دارد و طبق برآورد گروه مشاوره بوستون(BCG)، 64.5 میلیون مسلمان در طبقه متوسط این کشور جای دارند که این ظرفیت بزرگی برای توسعه خدمات مالی مبتنی بر شریعت اسلامی از جمله وقف است. با این حال اطلاعات سازمان خدمات مالی اندونزی(OJK) نشان می‌دهد اطلاعات سواد مالی شرعی اندونزی در سال 2019 فقط 8.93 درصد بوده است. علاوه بر این، سهم بازار مالی شرعی کمتر از 10 درصد از کل صنعت مالی اندونزی در ماه جولای 2019(تیر و مرداد) بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha