راه‌اندازی اولین دوره کارشناسی تأمین مالی اسلامی در بریتانیا
کد خبر: 3929818
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

راه‌اندازی اولین دوره کارشناسی تأمین مالی اسلامی در بریتانیا

دانشگاهی در بریتانیا از راه‌اندازی اولین دوره کارشناسی حسابداری و تأمین مالی اسلامی در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Asian Image، دانشگاه شهر بیرمنگهام در بریتانیا تصمیم گرفته که در رشته حسابداری و تأمین مالی مدرک کارشناسی به دانشجویان بدهد.

شایسته مقدم به عنوان بنیان‌گذار این دوره گفت: این رشته تحصیلی در دوره بسیار مهمی در تاریخ ما راه‌اندازی شده است. با وجود چالش‌هایی مانند همه‌گیری کرونا و اقتصاد، به تجدید نظر در مورد جایگزینی برای اقتصاد مبتنی بر بهره وجود دارد.

تأمین مالی مطابق با شریعت اسلامی از نظر روش‌های کلیدی با بانکداری متعارف متفاوت است. مهمترین تفاوت آن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سازگار با شریعت اسلامی و ممنوعیت بهره است.

شایسته، که مدرس ارشد دانشکده تجارت دانشگاه بیرمنگام است، گفت: تأمین مالی اسلامی از ابزاری برای اطمینان از توزیع عادلانه و منصفانه ثروت، منابع و رشد بر اساس سود، ضرر و تقسیم ریسک در حین دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل استفاده می‌کند. اطمینان از پایبندی به مسائل اخلاقی و پایداری در تجارت و امور مالی از دیگر ویژگی‌های آن است.

تأمین مالی  اسلامی یکی از سریع‌ترین صنایع مالی است که دارایی‌های جهانی براساس آن، از 2 تریلیون دلار فراتر رفته و انتظار می‌رود تا سال 2023 به 3.8 تریلیون دلار برسد.

انتهای پیام
captcha