ساخت بیمارستان از سوی مسلمانان در هند
کد خبر: 3921895
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

ساخت بیمارستان از سوی مسلمانان در هند

یک بیمارستان چندمنظوره از سوی مسلمانان در کنار مسجد در حال ساخت روستای دانیپور هند ساخته خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Hindustani Times، بنیاد فرهنگی هندی اسلامی (IICF) هند اعلام کرد: بیمارستانی که قرار است در روستای دانیپور منطقه ایودیا ایالت اوتارپرداش در کنار مسجد ساخته شود یک بیمارستان 200 تختخوابی چندمنظوره با امکانات جهانی خواهد بود.

این بیمارستان بخشی از مجموعه مرکز هندی اسلامی در روستای ایودیا خواهد بود که شامل آشپزخانه محلی، مرکز تحقیقات هند و اسلام است. این مرکز تحقیقاتی موزه و کتابخانه نیز خواهد داشت.

قرار است این مجموعه در زمین‌های اهدایی دولت هند ساخته شود که در جریان مناقشه حقوقی مسجد بابری به مسلمانان داده شده بود.

اطهر حسین، سخنگوی IICF، گفت: بیشتر زمین اهدایی به بیمارستان اختصاص داده خواهد شد؛ بیمارستانی که بزرگترین ساختمان عمومی در مجموعه هندی اسلامی خواهد بود. نام بیمارستان، که انتظار می‌رود ساخت آن طی دو ماه آینده آغاز شود، هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: ما در نظر داریم بیمارستانی با چند تخصص بسازیم که مجهز به امکانات پیشرفته باشد. کل بیمارستان در دو مرحله تأسیس خواهد شد. در مرحله اول، 100 تخت برای بیمارستان تهیه و در مرحله دوم 100 تخت دیگر به آن اضافه می‌شود. این بیمارستان بهترین خدمات درمانی را در زمینه سرطان، پیوند اعضا، ستون فقرات، قلب، رباتیک، ارتوپدی، اورژانس و سایر موارد ارائه می‌دهد.

به گفته مقامات هندی، این بیمارستان در خدمت‌رسانی به جامعه و از بین بردن شکاف میان جوامع نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha