کمک شهروند هندو برای ساخت مسجد آیودیا
کد خبر: 3927052
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

کمک شهروند هندو برای ساخت مسجد آیودیا

یک پیرو آئین هندو نخستین فردی است که در ساخت مسجد آیودیا در هند مشارکت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Times of India، بنیاد فرهنگی هندو ـ اسلامی (IICF) كه از سوی هیئت وقف اهل سنت برای ساخت مسجد، كتابخانه، موزه در آیودیا تشکیل شده بود، اعلام کرد: اولین کمک مالی را از یک كارمند هندو دانشكده حقوق دانشگاه لاكنو(Lucknow) این کشور دریافت کرده است.

این کارمند پیرو آئین هندو که روهیت سریواستاوا(Rohit Srivastava) نام دارد، 21000 روپیه (286 دلار) برای کمک به ساخت این مسجد و مجموعه فرهنگی اهدا کرد.

سریواستاوا به Times of India گفت: به نسلی تعلق دارم که به وحدت عقاید اعتقاد دارد، جایی که موانع مذهبی محو می‌شوند. من هولی یا دیوالی (جشن‌های آئین هندو) را بدون دوستان مسلمانم جشن نمی‌گیرم و آنها نیز جشن عید (عید فطر) را بدون من جشن نمی‌گیرند. این فقط در مورد من صدق نمی‌کند، بلکه این داستان هزاران هندو و مسلمان در هند است.

وی افزود: خانواده‌های ما هرگز به ما یاد ندادند که به نام دین گمراه شویم. از اعضای جامعه هندو درخواست می‌كنم كه كمک سخاوتمندانه‌ای به مسجد کنند تا این پیام را به همه برسانند كه مسلمانان برادران ما هستند.

سخنگوی مسجد اطهر حسین در گفت‌و‌گو با Times of India گفت: اولین کمک برای ساخت مسجد از طرف یک برادر هندو انجام شد و این نمونه‌ای از فرهنگ هندو ـ اسلامی است.

انتهای پیام
captcha