دیده‌بان الازهر: قرآن‌سوزی از اثرات توهم اجتماعی در جوامع اروپایی است
کد خبر: 3922232
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

دیده‌بان الازهر: قرآن‌سوزی از اثرات توهم اجتماعی در جوامع اروپایی است

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با تندروی تصریح کرد: قرآن‌سوزی از اثرات توهم اجتماعی برخی عناصر افراطی در غرب است که گسترش اسلام و حضور مسلمانان را تهدیدی برای زندگی خود تلقی می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «أخبار الیوم»، دیده‌بان الازهر برای مقابله با تندروی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فهم نادرست از تعالیم و آموزه‌های دین اسلام و اقدامات تروریستی برخی افراد منتسب به اسلام از جمله دلایلی است که سبب شده است، مسلمانان و مقدسات دینی آن‌ها در معرض جنایات خشونت‌آمیز، تروریسم و نفرت قرار بگیرند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه برخی افراد در جوامع اروپایی گسترش اسلام و حضور مسلمانان را تهدیدی برای زندگی خود می‌دانند و همین مسئله سبب شده که این افراد به دشمنی با اسلام و هرچیزی که مرتبط با مسلمانان است بپردازند و شاهد جنایات‌ نژادپرستانه در برخی کشورهای اروپایی باشیم.

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با تندروی با اشاره به این که هتک حرمت مقدمات اسلامی در سال‌های اخیر بیشتر متمرکز بر دانمارک، سوئد و نروژ بوده است، اعلام کرد: دلیل این موضوع این است که احتمال انتقال ایده‌ها و اقدامات میان مردم این کشورها به دلیل همگرایی جغرافیایی و همگرایی اجتماعی آن‌ها در سطح زندگی و شیو‌ه‌های زندگی اجتماعی بسیار زیاد است.
 

دیده‌بان الازهر با اشاره به این که انجام چنین اقداماتی که احساسات میلیون‌ها مسلمان در شرق و غرب را برانگیخته است، بیانگر تمدن یا آگاهی مرتکبان آن نیست، تأکید کرد: بر همگان واجب است که به مقدسات دینی یکدیگر احترام بگذارند و مسلمانان نیز باید در برابر اقدامات اسلام‌ستیزانه جانب احتیاط، تدبر و تعقل را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha