هم‌صدایی ملت و نهادهای حقوقی بحرین علیه عادی ‎سازی روابط با اسرائیل + فیلم و عکس
کد خبر: 3922592
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

هم‌صدایی ملت و نهادهای حقوقی بحرین علیه عادی ‎سازی روابط با اسرائیل + فیلم و عکس

هم‌زمان با برپایی تظاهرات‌ مردمی در نقاط مختلف بحرین علیه عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نهادهای حقوقی این کشور برقراری روابط را تضعیف‌کننده حاکمیت ملی توصیف کردند.

یک صدایی ملت و نهاهای حقوقی بحرین علیه عادی‎سازی روابط با اسرائیلبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین، مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج و سازمان دموکراسی و صلح حقوق بشر با صدور بیانیه مشترکی تأکید کردند: اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل خطرناک‌ترین تصمیمی است که به شکل صریح ماده یک قانون اساسی را نقض کرده و حاکمیت و اراده مردمی را به ضعف می‌کشاند.

نهادهای حقوقی بحرین این تصمیم را دلیلی دیگر بر مخالفت سیاست‌های حکومت بحرین با اصول دموکراسی و قانون توصیف و تأکید کردند: این تصمیم بحرین را شریک جنایات علیه ملت فلسطین قرار می‎دهد.

در این بیانیه که شنبه شب، 22 شهریور، صادر شد آمده است: حقوق ملت فلسطین، که براساس مصوبات سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده، در عادی‌سازی روابط نادیده گرفته شده است. حکومت بحرین در حالی ادعای هم‌زیستی و صلح دارد که زندان‎هایش با دعوت‌کنندگان به صلح، شهروندان و قربانیان سرکوب پر شده است. اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی راه را برای همکاری‎های مشترک امنیتی و نظامی میان بحرین و رژیم اشغالگر باز می‌کند که این امر افزایش تعداد شهروندان قربانی و همکاری آنها برای افزایش سرکوب سیاسی در داخل بحرین را به همراه خواهد داشت.

همچنین ملت بحرین روز گذشته با حضور در خیابان‌ها، آغاز روابط دیپلماتیک را از جمله افتتاح سفارت میان دولت این کشور و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. شهروندان بحرینی علی‌رغم اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات و حضور نیروهای امنیتی، با در دست داشتن پرچم فلسطین، تظاهرات‌ باشکوهی را در مناطق مختلف بحرین برگزار کردند و پرچم اسرائیل را آتش زدند.

شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر نیز از اعلام مخالفت بحرینی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بی‌نصیب نبود و کاربران بحرینی مخالفت خود را با ایجاد روابط دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو با نظارت واشنگتن اعلام کردند.

علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‎ای این تصمیم حکومت بحرین را خیانت به دین و تاریخ و هویت مردم بحرین توصیف و از این اقدام اعلام برائت کردند.

در بیانیه علمای بحرین آمده است: سازشگران و کسانی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی‌اند خائنانی هستند که با دشمن خدا و امت همراه شده و با ما هیچ پیوندی ندارند و ما نیز با آنها هیچ پیوندی نداریم و از آنها برائت می‌جوییم. مردم ما از آغاز اشغال فلسطین اعلام کردند‌ و امروز نیز تأکید می‌کنند که با برادران فلسطینی خود و همه مسلمانان و عرب‌ها و آزادگان جهان در سنگر مقاومت و زیر پرچم «هیهات منا الذلة» ایستاده‌اند و با جان و خون و همه دارایی‌شان تا بیرون راندن دشمن صهیونیستی و ریشه‌کن ‌کردن آن در میدان باقی خواهند ماند و این وعده حتمی الهی است که تخلف‌ از آن ممکن نیست.

انتهای پیام
captcha