وعده مجدد افتتاح مسجد آتن در ماه آینده
کد خبر: 3923189
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

وعده مجدد افتتاح مسجد آتن در ماه آینده

مسئولان یونانی بار دیگر وعده دادند تنها مسجد رسمی پایتخت این کشور در ماه آینده میلادی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نشنال هرالد، روزنامه کاثیمرینی (Kathimerini) چاپ آتن پایتخت یونان گزارش داد تنها مسجد رسمی آتن که سالهاست افتتاح آن در پیچ و خم نظام اداری یونان و به بهانه‌های مختلف به تاخیر افتاده، قرار است ماه آینده میلادی افتتاح شود.

اکنون پس از چند سال خلف وعده مسئولین یونانی، این روزنامه از قول یکی از مسئولان که نامش ذکر نشده گفته است این بار افتتاح این مسجد قطعی است.

مسائل مربوط به کارکنان این مسجد، مسائل امنیتی، بهداشتی و انرژی مورد نیاز آن در حال نهایی شدن است تا این مسجد که ظرفیت 300 نمازگزار را دارد بلاخره کار خود را آغاز کند.
 
کمیته مدیریت این مسجد، سه کارمند را برای حسابرسی، امور فنی و اجرایی به طور ثابت استخدام می‌کند و سه نیروی دیگر با قرار دادهای کوتاه مدت به کار مشغول می‌شوند.
 
مسلمانان یونان طی سال‌های اخیر در زیرزمین‌ها و مکان‌های خصوص نماز را اقامه می‌کنند و همواره از دولت این کشور خواسته‌اند تا مسجدی رسمی را برای آنها بسازد.
 
«زکی محمد» امام این مسجد در سال گذشته گفت: خدا را شاکرم که ما سرانجام مسجدی داریم که می‌توانیم در آن نماز بخوانیم و درباره مسائل جامعه مسلمانان صحبت کنیم.
 
«حیدر عاشر» از رهبران شیعیان آتن نیز افتتاح این مسجد را مانند رویایی دانست که به حقیقت پیوسته است. وی افزود: این هدیه دولت به مسلمانان و نشانه احترام این کشور به دین اسلام است.
 
سال گذشته «نعیم الغندور» رئیس انجمن مسلمانان یونان از طراحی و گنجایش کم این مسجد که 800 هزار یورو صرف ساخت آن شده است گلایه کرد. وی گفت: یونان 500 هزار نفر مسلمان دارد و این مسجد پاسخگوی نیاز آنها نیست. همچنین معماری این مسجد هیچ شباهتی به مساجد اسلامی ندارد.
 
طرح ساخت مسجد آتن در سال ۲۰۰۷ میلادی در میان مخالفت کلیسای ارتدوکس یونان و ملی‌گرایان ضد ترکیه آغاز شد و در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، اما افتتاح رسمی آن تا کنون بارها به تعیق افتاده است.
 
آتن تنها پایتخت اروپایی است که مسجد ندارد. هفته گذشته، انجمن مسلمانان یونان، به تعطیل شدن یک نمازخانه در این شهر که از سال ۱۹۸۹ فعال بوده است، اعتراض کردند.
انتهای پیام
captcha