نگهداری آثار هنری اسلامی در موزه «بناکی» یونان
کد خبر: 3926516
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

نگهداری آثار هنری اسلامی در موزه «بناکی» یونان

موزه «بناکی» یونان در سال 1930 به وسیله «آنتونیس بناکیس» تأسیس شد. این موزه، آثار هنری حوزه تمدنی اسلامی و مناطق آسیایی را در خود جای داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این موزه در آتن واقع شده است و شاهکارهایی از هند، ایران، بین‌النهرین، خاورمیانه، عربستان، مصر، شمال آفریقا، سیسیل، اسپانیا و آسیای صغیر را در بر می‌گیرد که در قالب دوره‌های تاریخی تقسیم می‌شوند.

مساحت بخش هنرهای اسلامی این موزه بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع است که بیش از ۸۰۰۰ قطعه سرامیک، کارهای فلزی، طلا، منبت‌کاری، بلور، منسوجات و انواع سنگ‌ها و اسلحه‌های مربوط به دوران صدر اسلام را در معرض دید عموم قرار داده است.

مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان ضمن بازدید از موزه بناکی با خانم مینا موراییتو، مدیر بخش هنرهای اسلامی این موزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم موراییتو ضمن معرفی ساختار موزه بناکی و بخش مختص هنرهای اسلامی و تشریح ظرفیت‌های همکاری مشترک، سال آینده را سال پُر رویدادی توصیف کرد و گفت: سال 2021 دویستمین سالگرد استقلال یونان از امپراتوری عثمانی است، لذا بدین مناسبت برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده است. ما در موزه بناکی هم فضای نمایشگاهی داریم و هم علاقه‌مندیم از کارگاه‌های آموزشی هنری مانند خطاطی، نگارگری و ... بهره‌مند شویم.

نیکخواه قمی ضمن استقبال از حضور فرهنگی در برنامه 2021 یونان، بر همکاری‌های موزه‌ای و اجرای برنامه‌های مشترک تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در یونان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعلیق برخی برنامه‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را راهگشا دانست و آمادگی این نمایندگی فرهنگی را به منظور برپایی کارگاه‌های آموزشی و هنری اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha