واکنش فلسطینیان به پیمان ننگ تاریخی در واشنگتن
کد خبر: 3923277
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

واکنش فلسطینیان به پیمان ننگ تاریخی در واشنگتن

به دنبال امضای توافق ننگین سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که شب گذشته در واشنگتن انجام شد، فلسطینیان خشمگین در کرانه باختری و نوار غزه به تظاهرات پرداختند.  

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در پی امضای توافق ننگین سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین در شهرهای رام‌الله، الخلیل و نابلس در کرانه باختری تظاهرات گسترده‌ای با حضور رهبرانی از جنبش‌های حماس و فتح برگزار کردند.
 
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، آنچه را روز گذشته در واشنگتن اتفاق افتاد، توطئه‌ای علیه مسئله فلسطین و اجرای طرح الحاق و طرح‌های آمریکا توصیف کردند.
 
صدها نفر از مردم و رهبران گروه‌های فلسطینی نیز در مقابل مقر سازمان ملل متحد در غزه تجمع کرده و این توافقنامه‌ها را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان پلاکاردی در دست داشتند که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را خیانت به مسئله فلسطین و امت عربی و اسلامی اعلام کرده بود.
 
تظاهرا‌ت‌کنندگان همچنین تابوت مقامات امارات و بحرین و تصاویر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همچنین پادشاه بحرین و ولیعهد امارات را آتش زدند.
 
شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «فلسطین الیوم» تأکید کرد: کسانی که بر روی اسرائیل و آمریکا شرط‌بندی می‌کنند، سراب و خیالی بیش نیست؛ این حاکمان سازشگر به مسائل امت اسلامی به ویژه مسئله فلسطین هیچ اهمیتی نمی‌دهند.
 
وی تأکید کرد: امروز روز ننگ برای این دو کشور عربی و حاکمانی است که توافقنامه سازش با دشمن صهیونیستی را امضا خواهند کرد؛ آنان هرگز نخواهند توانست این لکه ننگ را از تاریخ و خاطره امت اسلامی پاک کنند.
 
وی افزود: هدف از توافق با اسرائیل تحقق امنیت این رژیم و افزایش فشار بر فلسطینیان و همچنین ایران است و بسیاری از مسئولان آمریکایی این هدف را به صورت علنی بیان کرده‌اند.
 
تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری و غزه در محکومیت توافق ننگین سازش با اسرائیل

عزام افزود: هرکس صادق باشد، امکان ندارد زیر بار امضای توافقنامه سازش با اسرائیل برود و در مقابل آمریکا و اسرائیل خواهد ایستاد.
 
وی در پایان بر ضرورت همبستگی ملت فلسطین تأکید و خطاب به همه سازشکاران اعلام کرد: همه ما در مقابله با چالش‌های جدید مسئله فلسطین متحد هستیم و با این ننگ و خواری جدید کشورهای عربی مقابله می‌کنیم.
 


واکنش گروه‌های فلسطینی به امضای توافقنامه ننگین


«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: امضای این توافقنامه‌ها هیچگاه صلح را در منطقه محقق نخواهد کرد و ثبات در منطقه بدون پایان یافتن اشغالگری و رسیدن فلسطینیان به حقوق خود امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
عباس همچنین در تماس تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر حماس، از وحدت گروه‌های فلسطینی در محکومیت توافق سازش با اسرائیل استقبال کرد.
 
هنیه نیز تأکید کرد که جنبش‌های حماس و فتح و همه گروه‌های فلسطینی هرگز اجازه نخواهد داد که مسئله فلسطین پلی برای به رسمیت شناختن اسرائیل و سازش با این رژیم اشغالگر باشد.
 
«سامی ابو زهری» یکی از رهبران حماس نیز تأکید کرد که حاکمان امارات و بحرین به قدس و فلسطین خیانت کردند و ملت‌های منطقه همچنان اسرائیل را دشمن حقیقی خود می‌دانند.
 
«حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: ملت فلسطین با این توافقنامه‌ها به گونه‌ای رفتار خواهند کرد که گویی اصلاً وجود نداشته است، آنان همچنان به مبارزات خود برای بازگرداندن حقوقشان ادامه خواهند داد.
 
جنبش جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش فلسطین نیز در بیانیه‌های جداگانه امضای این توافقنامه‌ها را محکوم کرده و روز امضای آن را روزی سیاه در تاریخ نظام‌های عربی و روز حزن و اندوه برای ملت فلسطین دانستند.
 
انتهای پیام
captcha