گسترش صهیونیسم از دروازه سازش با رژیم‌های خائن عربی
کد خبر: 3923647
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
تحلیلگر مصری نوشت:

گسترش صهیونیسم از دروازه سازش با رژیم‌های خائن عربی

محمد ابورزق، تحلیلگر مصری، در مطلبی نوشت: رژیم صهیونیستی از دروازه سازش با رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس وارد شده و درصدد گسترش صهیونیسم در این منطقه است.

گسترش صهیونیسم از دروازه سازش با رژیم‌های خائن عربی

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری الخلیج اونلاین قطر در یادداشتی به قلم «محمد ابورزق»، کارشناس مصری و تحلیلگر مسائل سیاسی، با عنوان «عادی‌سازی دینی، بعد دیگر توافق بحرین و امارات با اسرائیل» به برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش صهیونیسم در حاشیه خلیج فارس از دروازه عادی‌سازی بعد روابط دینی پرداخت.

در این یادداشت آمده است: پس از اعلام توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم اشغالگر اسرائیل، هیئت‌های مختلف اسرائیلی به ویژه هیئت‌های اقتصادی از دیدار با مقامات اماراتی، ارتباط مستقیم با بحرینی‌ها و اعلام فوری انعقاد توافق‌نامه‌هایی میان دو طرف دست برنداشتند.

علاوه بر این توافق‌ها، بعد دیگری از توافق امارات و اسرائیل، عادی‌سازی روابط دینی بوده که جلوه‌های آن نمودار شده است؛ تا جایی که روزنامه عبری‌زبان «جروزالم پست» به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، پیشنهاد کرد که نماز مشترکی را در مسجدالاقصی با «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی یا رئیس هیئت اماراتی برگزار کند که قرار است در ماه جاری به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

این روزنامه اخیراً (14 سپتامبر) نوشت كه انتخاب نام «توافق ابراهیم» برای توافق صلح با امارات امری بیهوده نبوده و صلح بین ادیان مستلزم به رسمیت شناختن حق یهودیان برای نماز خواندن در كوه معبد (اصطلاح ادعایی صهیونیست‌ها برای مسجدالاقصی) است. در بعد روابط دینی، بسیاری از مواردی که عادی نبودند، امروزه عادی شده‌اند و بسیاری از تابوها دیگر مصداق ندارند و زمان شکستن بزرگترین تابو، نماز گزاردن یهودیان در مسجدالاقصی، فرارسیده است.

سفر هیئت اسرائیلی به امارات در تاریخ 13 آگوست(23 مرداد) نیز نشانه‌هایی از تمایل اسرائیل به عادی‌سازی روابط دینی با این کشور حاشیه خلیج فارس بود، زیرا بنیامین نتانیاهو، «مئیر بن شبات»، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و یک چهره به ظاهر دینی این رژیم را برای ریاست این هیئت مأمور کرده بود.

به عقیده این کارشناس مصری، جنبه دینی عادی‌سازی همیشه مورد توجه اسرائیلی‌ها بوده است، زیرا «اسرائیل کاتز»، وزیر خارجه اسرائیل، هم هنگام بازدید از امارات در ژوئیه 2019 مشتاق انتشار تصویری از وی در مسجد شیخ زاید، بزرگترین مسجد این کشور، بود.

صفحه کاربری «اسرائیل  بالعربیه» وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در آن زمان به نقل از کاتز گفت: «من از حضور در ابوظبی هیجان‌زده‌ام و می‌خواهم منافع رابطه با کشورهای حاشیه خلیج فارس را محقق کنم».

امارات عربی متحده پیش از آنکه رسماً عادی‌سازی روابط خود را با اسرائیل اعلام کند، با اعلام تاریخ تأسیس اولین کنیسه رسمی در این کشور و بزرگترین کنیسه در منطقه که قرار است ظرف سه سال به پایان برسد و در سال 2022 افتتاح شود، حمایت از دین یهود را زودتر آغاز کرد. در 22 سپتامبر 2019 خبرگزاری رسمی امارات(وام) تأیید کرد که این کنیسه در محدوده مکانی «مجمع الادیان» به نام «خانه خانواده ابراهیمی» در ابوظبی ساخته خواهد شد. قبل از آن معبد نیز کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در دسامبر 2018 فاش کرد که در امیرنشین دبی، کنیسه‌ای مخفی برای یهودیان هست؛ سخنی که مورد تأیید مقاماتی است که به مدت سه سال بر آن نظارت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha