دست رد دانشجویان اردنی به بورس تحصیلی امارات ـ اسرائیل
کد خبر: 4014033
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

دست رد دانشجویان اردنی به بورس تحصیلی امارات ـ اسرائیل

دانشجویان اردنی با انصراف از دریافت بورس تحصیلی مشارکتی امارات ـ اسرائیل، نسبت به دلیل تلاش دانشگاه اماراتی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خشم خود را ابراز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه اردن اعلام کرده بود که هیئتی از دانشگاه «محمد بن زاید» امارات در زمینه هوش مصنوعی به‌زودی از دانشگاه اردن بازدید و نشستی به‌منظور آشنا‌سازی دانشجویان با تحصیلات تکمیلی و اعطای بورس تحصیلی به آن‌‌ها برگزار خواهند کرد.
 
در نشستی که از سوی این دانشگاه اماراتی در دانشگاه اردن برگزار شد، دانشجویان اردنی دریافتند که رژیم صهیونیستی یکی از شرکای دانشگاه اماراتی در اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان اردنی است و در این نشست نام مرکز علوم و تکنولوژی «ویزمان» و دانشگاه عبری اسرائیل فاش شد.
 
دانشجویان اردنی و اعضای هیئت علمی نشست، به محض مشخص شدن شراکت اسرائیل در این بورسیه تحصیلی، با تشکیل پویشی اعتراضی در دانشگاه، این اقدام را محکوم و از شرکت در نشست خودداری کردند.
 
از سوی دیگر دانشجویان دیگر دانشگاه‌های اردن از جمله دانشگاه الهاشمیه نیز از برگزاری نشست در دانشگاه‌هایشان جلوگیری و طی بیانیه‌ای اعلام کردند که بازدید این هیئت اماراتی از دانشگاه لغو شده است.  
انتهای پیام
captcha