امت اسلام اراده استکبار و عمال سازشگر آن را در هم می‌شکند + فیلم
کد خبر: 3924168
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با ایکنا:

امت اسلام اراده استکبار و عمال سازشگر آن را در هم می‌شکند + فیلم

فعال سیاسی بحرینی تأکید کرد: مقاومت فلسطین خواهان حق مشروع خود در آزادسازی از بحر تا نهر و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و زوال اسرائیل است و این آرمان‌ها با سازش رژیم‌های مزدور و سرسپرده آمریکا از بین نمی‌رود، بلکه امت اسلامی اراده استکبار و عمال سازشگر آن را برای باز کردن پای اسرائیل در منطقه در هم می‌شکند.

امت اسلام اراده استکبار و عمال سازشگر آن را در هم می‌شکند

به گزارش ایکنا، توافق به اصطلاح «صلح و عادی‌سازی روابط» رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده؛بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیران امور خارجه امارات و بحرین در کاخ سفید 25 شهریورماه در حالی به امضا رسید که در این مراسم به مسئله فلسطین به عنوان محور منازعه بین جهان اسلام و رژیم اشغالگر قدس هیچ اشاره‌ای نشد. بندهای اصلی این سازش ننگین بر برقراری روابط دیپلماتیک و همکاری‌ در همه زمینه‌ها تأکید می‌کند و در آن در مورد لزوم تشکیل کشور فلسطین یا لغو اشغال کرانه باختری سخنی ذکر نشده است. 


بیشتر بخوانید:


«علی الفائز»، رئيس انجمن بحرينی‌های آزادی‌خواه و فعال سياسی بحرينی مقيم لندن، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا درباره آخرین تحول مهم در جهان اسلام یعنی عادی‌سازی رژیم‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با دخالت مستقیم دونالد ترامپ و ابعاد آن از جمله تبعات فراموش شدن مسئله قدس و فلسطین سخن گفت.

وی در ابتدای سخنان خود به توصیه مهمی از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، در مورد نهی مکرر برای به‌کارگیری واژه مجعول «خاورمیانه» اشاره کرد و گفت: همانگونه که امام خامنه‌ای فرمودند این منطقه‌ای که اروپایی‌ها اصرار دارند اسم آن را خاورمیانه بنامند یعنی خاور را، شرق را به نسبت اروپا می‌سنجند و این غلط است؛ اینجا غرب آسیا و منطقه‌ای بسیار حساس و راهبردی است.

این فعال بحرینی با تأکید بر اینکه عادی‌سازی غیرعلنی برخی رژیم‌‌های عربی منطقه با دشمن صهیونیستی از زمان تأسیس این رژیم‌ها وجود داشته است، گفت: این رژیم‌ها ساخته دست استکبارند؛ همانند رژیم صهیونیستی. بنابراین رابطه میان رژیم‌های عربی منطقه با استکبار به اندازه تاریخ موجودیت آنها قدمت دارد و از همین رو استکبار حامی آنهاست.

امت اسلام اراده استکبار و عمال سازشگر آن را در هم می‌شکند

الفائز علنی‌سازی این روابط را از یک سو با سیاست‌های داخلی طرف‌های دخیل در این قضیه و از سوی دیگر با پروژه‌ای بزرگ مرتبط خواند و گفت: دونالد ترامپ انتخابات را پیش رو دارد و می‌خواهد بار دیگر بر کرسی قدرت بنشیند. پس به دنبال دستاوردهایی است. از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو هم با احزاب حاکم و متحد خود مشکلاتی دارد و مظنون به فساد است و از طریق عادی‌سازی با عرب‌ها، به دنبال کسب دستاوردهایی است.

فعال بحرینی افزود: رژیم‌های عربی سازشگر از جمله آل خلیفه هم کارشان با دو مسئله اساسی مرتبط است. ملک سلمان، شاه سعودی، در مقطع کنونی به دلایل مشخصی خواهان عادی‌سازی نیست، اما فرزندش «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، خواهان عادی‌سازی است و چون درصدد رسیدن به پادشاهی است، به دنبال جلب حمایت آمریکاست، اما نمی‌تواند به حرف پدرش بی‌اعتنا باشد. بنابراین بحرین را به سمت عادی‌سازی کشاند.

 

رژیم بحرین به دنبال کسب مشروعیت از بیرون مرزهاست

 

الفائز اظهار کرد: نظام بحرین که با بحران مالی مواجه است و از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، فعلاً طرفی را جز رژیم صهیونیستی پیدا نکرده که آغوشش را برای حمایت اقتصادی از آن بگشاید و از آنجا که آل خلیفه از ملت خود جداست و مشروعیت مردمی و سیاسی ندارد و امروز نیز مشروعیت قانونی خود را هم از دست داده است، از طریق عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به دنبال کسب مشروعیت از بیرون است.

فعال بحرینی پروژه عادی‌سازی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی را با پروژه بزرگ‌تری مرتبط خواند و گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد روابط عادی با رژیم‌های منطقه داشته باشد تا ارباب منطقه شود و رهبری دشمنی با ایران را برعهده بگیرد. از همین رو مقامات بحرینی را هم به این سو کشانده است تا خیانت خود را از باب تلاش برای مقابله با ایران توجیه کنند؛ اما آزادگان جهان باید بدانند که آمریکای شکست‌خورده و صهیونیست‌ها و رژیم‌های مزدور که مشروعیت ندارند در برابر پایداری ایران و جبهه مقاومت به رهبری امام خامنه‌ای شکست خورده‌اند.

الفائز درباره تأثیر سازش عربی بر مسئله فلسطین تصریح کرد: مسئله فلسطین آرمانی ثابت در وجدان امت اسلامی است و مسئله نخست مسلمانان و جهان عرب و همه کسانی محسوب می‌شود که از لحاظ انسانی برای این قضیه اهمیت قائلند. مقاومت فلسطین خواهان حق مشروع خود در آزادسازی از بحر تا نهر و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و زوال اسرائیل است و این آرمان‌ها با سازش رژیم‌های مزدور و سرسپرده آمریکا از بین نمی‌رود.

امت اسلام اراده استکبار و عمال سازشگر آن را در هم می‌شکند

او با اشاره به اینکه شرافت و اراده امت اسلام و فرزندان ملت فلسطین به آنها اجازه به رسمت شناختن اسرائیل و پذیرفتن آن به عنوان کشوری در همسایگی خودشان را نمی‌دهد، گفت: رژیم  شکست‌خورده از حزب‌الله و مقاومت فلسطین راه به جایی نمی‌برد و ملت فلسطین به مقاومت برای دستیابی به حقوق خود ادامه می‌دهد. این رژیم‌های سازشگر بیانگر اراده ملت‌هایشان نیستند و ملت‌هایشان زیر باز ذلت نمی‌روند.

فعال بحرینی درباره سخنان رهبر انقلاب اسلامی که اقدام دولت امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی به دنیای اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و مسئله فلسطین خواند و ابراز امیدواری کرد که اماراتی‌ها زودتر بیدار شوند و این کارشان را جبران کنند، گفت: با شناختی که از امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از زمان پیروزی انقلاب و پس از رحلت امام خمینی(ره) داریم ایشان در جایگاه یک رهبر واقعی همواره در پی متحد کردن امت اسلامی و یکپارچگی صفوف امت هستند. ایشان به امارات می‌گویند که از خیانت خود برگردد و اگر برخی رژیم‌های عربی خطاهایی را مرتکب شوند، سعی دارند به آنها بفهمانند که راهشان اشتباه است.

الفائز افزود: امارات به عنوان بخشی از امت اسلامی می‌خواهد به محوری بپیوندد که دشمن این امت واحد است. اماراتی‌ها این توصیه‌ها را جدی نگرفتند و توصیه‌های دشمنان را به جای توصیه‌های دوستان واقعی پذیرفتند، زیرا دشمنان امت اسلامی در روزهای گذشته به صراحت تأکید کردند که از طریق عادی‌سازی می‌خواهند محور دشمنی با ایران را تقویت و ایران و جبهه مقاومت و ملت‌های آن را محاصره کنند تا امت اسلامی و مقاومت و رهبری آن یعنی ایران را تضعیف کنند. به هر روی امیدواریم که اماراتی‌ها سخنان امام امت را جدی بگیرند و به مسیر درست مقابله با دشمنان و در رأس آن رژیم صهیونیستی بازگردانند.

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به حفظ حاکمیت خود هم نیستند

 

کارشناس مسائل سیاسی بحرین درباره اینکه کشورهای بعدی که ترامپ از تصمیم خود برای دست دوستی دادن آنها به رژیم صهیونیستی حرف می‌زند کدامند، گفت: آمریکایی‌ها در رسانه‌ها از سودان، عربستان، کویت و عمان سخن می‌گویند و برخی از کشورهای دیگر نیز هستند که نامی از آنها نبرده‌اند. برخی از این رژیم‌ها خواهان عادی‌سازی هستند اما به دلایل سیاسی اعلام آن را متوقف کردند، اما خواسته ما در شرایط کنونی این است که این کشورها اشتباه حاکمان امارات و بحرین را مرتکب نشوند، بلکه حاکمان امارات و بحرین باید رجوع کنند تا عزت و جایگاه امت اسلام مصون بماند. آمریکایی که این حکام را فریب داده، ضعیف‌تر از ده، بیست و سی سال قبل خود است، زیرا با ملت‌هایی هوشیار در منطقه مواجه شده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی قادر به حفاظت از خودشان هم نیستند و  نمی‌توانند از ما حمایت کنند.

الفائز درباره تکلیف رهبران فلسطینی در مقابله با این روند سازش عربی گفت: نشست اخیر رهبران فلسطینی گام بسیار مهمی بود. وحدت ملی فلسطین و یکپارچگی رهبری و مقاومت فلسطین قدرت آنها را برای مواجهه رسانه‌ای، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با اسرائیل بیشتر می‌کند. فلسطینی‌ها در خط مقدم مقابله با توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی هستند و امت اسلامی هم پشتیبان آنهاست تا این غده سرطانی منطقه ریشه‌کن شود.

 

بحرین به کانون بی‌ثباتی تبدیل خواهد شد

 

فعال بحرینی درباره اینکه آیا ممکن است دلیل دخالت آمریکا در سازش، تسریع اجرای طرح خاورمیانه جدید باشد، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال شکست ادواتش در منطقه و در رأس آن عربستان می‌خواهد اسرائیل را ارباب منطقه کند، اما کسانی که طرح خاورمیانه جدید را به شکست کشاندند، این طرح جنایتکارانه آمریکا را هم شکست می‌دهند. موجودیت اسرائیل با کشورهای منطقه همخوانی ندارد و با فرهنگ آنها غریبه است. بنابراین نمی‌تواند بر سرنوشت و ثروت امت مسلط شود و تا مقاومت ادامه دارد چنین اقدامی عملی نمی‌شود.

الفائز درباره اینکه آیا بحرین از عادی‌سازی نفع خواهد برد، اظهار کرد: خیر، این رژیم آل خلیفه است که از لحاظ سیاسی برای بقای خود از سازش نفع می‌برد. عادی‌سازی در وهله نخست منافع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و صهیونیستی را تأمین می‌کند و منطقه را به سمت بی‌ثباتی بیشتر سوق می‌دهد و بحرین هم در آینده کانون تنش و بی‌ثباتی می‌شود به جای اینکه به ثبات برسد.

فعال بحرینی در پایان با اشاره به علنی شدن ارتباط عادی‌سازی با مبارزات انتخاباتی ترامپ، گفت: آمریکا می‌خواهد به دستاوردهایی دست یابد تا  نظر رأی‌دهندگان آمریکایی را جلب کند، اما در این کار موفق نبوده است، زیرا ترامپ نتوانست ایران را تسلیم کند، واقعیت مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا را تغییر دهد و وعده‌های سیاست خارجی را محقق کند. از همین رو سرسپرده‌های خود را به کار گرفته است و از آنها باج‌خواهی می‌کند تا به علنی‌سازی روابط روی آورند.

گفت‌وگو: طیبه امامقلی

انتهای پیام
captcha