ضرورت همسویی بیشتر سوادکوهی‌ها با نهاد‌های حمایتی
کد خبر: 3924310
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

ضرورت همسویی بیشتر سوادکوهی‌ها با نهاد‌های حمایتی

شایسته است خیرین نیک‌اندیش سوادکوهی در این زمان برای رفع نیاز‌های ضروری هموطنانشان با کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی همسو شده و به کمک آن‌ها بشتابند.

ضرورت همسویی بیشتر سوادکوهی‌ها با نهاد‌های حمایتیاسلام از انسان‌ها می‌خواهد که به چشم هم‌نوع به یکدیگر بنگرند چندان که کرامت انسانی را در میان هم پاس دارند و در رفع حوائج هم بکوشند و از هم حمایت کنند و در گرفتاری‌ها به یاری هم بشتابند و «انسان بودن» را ارج بگذارند. در حدیثی آمده که امام صادق(ع) در پاسخ به سؤالی در مورد دوستی و محبت فرمود: «هل الدین الا الحب، آیا دین جز دوستی و محبت است؟»

سوادکوه شمالی با وجود ظرفیت‌های بالا همچنان بار محرومیت را به دوش می‌کشد و به مرحله توسعه‌ یافتگی نرسیده است. هر چند کارشناسان چاره این محرومیت را در فعال کردن گردشگری و ... می‌دانند، اما تا رسیدن به این مراتب توسعه یافتگی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم این منطقه فاصله کمی نداریم، لذا شایسته است خیرین نیک‌اندیش سوادکوهی در این زمان برای رفع نیاز‌های ضروری هموطنانشان با کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی همسو شده و به کمک آن‌ها بشتابند.

علیرضا عابدی، سرپرست کمیته امداد سوادکوه شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: تعداد خیرینی که در حال حاضر با این نهاد همکاری دارند برای رفع نیاز‌های ضروری محرومین این شهرستان کفایت نمی‌کند. خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری نزد بانک قرض‌الحسنه امداد ولایت نیاز مددجویان را با دریافت وام کم بهره مرتفع کنند.

عابدی با تقدیر از همه کسانی که به هر طریق به کمک همنوع خود می‌پردازند، تصریح کرد: روز گذشته ساخت یک واحد مسکونی به مساحت ۷۱ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان با پرداخت هزینه از سوی گروه جهادی شهید محمد ناظری در روستای اندار گلی شهرستان سوادکوه شمالی کلنگ زنی شد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد توانمندسازی نیازمندان در حوزه مسکن است که برای احداث آن و هر نوع خیرات از جانب خیرین می‌تواند روند کار را تسریع کند.

علی‌محمد‌ برزگر، معاون کمیته امداد سوادکوه شمالی نیز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قرار است در ماه‌های آینده تعدادی نوعروس در این شهرستان به خانه بخت روانه شوند و در تلاش هستیم هزینه بخشی از جهیزیه این جوانان را از دوش این خانواده‌های کم بضاعت بکاهیم.

وی تأکید کرد: سوادکوه شمالی با چهره محروم، اما مردمانی غیور دلسوز و مؤمن دارد که افتخارات این شهرستان در  عرصه انقلاب و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

برزگر با تقدیر از تلاش سرپرست کمیته امداد سوادکوه شمالی در راستای شناسایی خیرین، اظهار کرد: از تمام خیرین به ویژه سوادکوهی‌های مقیم دیگر استان‌ها یا کشور‌ها انتظار داریم تا برای رفع محرمیت هموطنان خودشان پیشقدم شوند.

برزگر تصریح کرد: در شهرستان سوادکوه شمالی یک هزار و ۲۷۸ خانوار تحت حمایت این کمیته قرار دارد و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش ایکنا هر چند مشارکت مردمی در شهرستان سوادکوه شمالی کم نیست، اما انتظار است مسئولان نیز در راستای شکوفایی استعداد‌های انسانی، طبیعی و ظرفیت‌های اقتصادی پایدار این شهرستان گام اساسی بردارند.

علی پاداشی

انتهای پیام
captcha