برگزاری نشست «بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس» در زاهدان
کد خبر: 3924381
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

برگزاری نشست «بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس» در زاهدان

نشست «بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس»، امروز، دوشنبه ۳۱ شهریور ماه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، نشست «بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس»، امروز، دوشنبه 31 شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه زنان در سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار شد.

زهرا ابراهیمی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان در این نشست بیان کرد: دفاع مقدس نماد شجاعت و استقامت مردان و زنان این مرز و بوم در راه دفاع از کیان وطن بود؛ این جنگ، هیچگاه چهره کاملاً مردانه نداشته و نمی‌توان نقش شیرزنان ایرانی را در آن نادیده گرفت.

وی افزود: برای پی بردن به نقش بانوان در دفاع مقدس، کافی است بدانیم که طی این هشت سال، شش هزار بانوی شهید، جان خود را فدای آزادی وطن کردند؛ علاوه بر آن، مستقیم و غیرمستقیم در نقش‌های امدادی، رزمی دفاعی، پشتیبانی، فرهنگی و تبلیغی حضور داشته و همواره یاور و مشوق مردان در دوران دفاع مقدس بودند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی، که جنگ به سرعت به سمت مناطق مرزی همچون خرمشهر، سوسنگرد و اهواز کشیده شد، زنان ما با شجاعت و رشادت، حماسه‌ها خلق کردند، بطوری که ‌نه ‌تنها با کندن ‌سنگر و تهیه ‌غذا برای ‌رزمندگان ‌و حفاظت‌ از مهمات، مردان ‌را یاری ‌می‌دادند، بلکه‌ با تعلیمات ‌نظامی‌ که در سطح‌ ابتدایی‌ گذرانده‌ بودند در خط‌ مقدم ‌جبهه ‌در برابر دشمن ‌بعثی ‌نیز می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: امروز هم که مدل و شیوه مبارزه و جنگ متفاوت شده است، زنان ردای کار پوشیده‌اند و به سوی عدالت جنسیتی پیش می‌روند؛ امروزه زنان در کارزار جهاد و اقتصاد نقشی نو دارند و برای فرزندان و خانواده‌شان عزت آفرینی می‌کنند و فرهنگ کار و تلاش را گسترش می‌دهند.

عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان در این نشست بیان کرد: اهمیت نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف بر همگان اثبات شده و مسأله‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت؛ بانوان کشورمان در تحولات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذاری برجسته‌ای داشته‌اند و توانایی خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، بانوان به جایگاه حقیقی خود نزدیک شدند و امروزه می‌بینیم تا رده‌های بالای مدیریتی، از جمله فرمانداری و معاونت استانداری پیش رفته‌اند و این نشان می‌دهد که جامعه به قدرت و توانایی این قشر پی برده است.

شهردار زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر، در بخش مدیریتی شهرداری زاهدان، ۴۲ نفر از مدیران ما را بانوان تشکیل می‌دهند که این مسأله باعث تحولات مثبت و اثرگذاری مطلوب در شهرداری زاهدان شده است.

انتهای پیام
captcha