فلسطین از ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب انصراف داد
کد خبر: 3924648
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

فلسطین از ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب انصراف داد

فلسطین در اعتراض به حمایت شورای اتحادیه عرب از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی از ریاست دوره‌ای این شورا انصراف داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فلسطین امروز سه‌شنبه، اول مهرماه، تصمیم گرفت که در پاسخ به سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی از حق خود در ریاست دوره فعلی اتحادیه عرب انصراف دهد.

«ریاض المالکی»، وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، در نشستی خبری که در ساختمان این وزارتخانه در رام‌الله برگزار شد، گفت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شورای اتحادیه عرب در اقدامی مغایر با طرح صلح عربی از سازش امارات و بحرین با اسرائیل، حمایت کرد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی با نفوذ، از محکوم کردن نقض طرح صلح عربی خودداری کردند و به دنبال آن اتحادیه عرب هم تصمیمی را برای محکوم کردن کارشان، که نقض تصمیمات خود اتحادیه عرب است، اتخاذ نکرد. همچنین فلسطین هرگز از اتحادیه عرب خارج نمی‌شود.

نشست عادی وزیران خارجه اتحادیه عرب به ریاست فلسطین در نهم سپتامبر جاری با کارشکنی برخی کشورهای عربی مانع صدور قطعنامه‌ای در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد.

وزیران خارجه امارات و بحرین ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید دو توافق ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

انتهای پیام
captcha