مرجع تقلید شیعیان یمن از اسارت آزاد شد
کد خبر: 3924770
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰

مرجع تقلید شیعیان یمن از اسارت آزاد شد

مرجع تقلید شیعیان زیدی یمن پس از 400 روز اسارت در زندان‌های دولت مستعفی منصور هادی با تلاش دولت نجات ملی یمن در صنعاء از اسارت آزاد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المسیره، علامه «یحیی الدیلمی» از عالمان برجسته دینی و مرجع تقلید شیعیان زیدی یمن عصر سه‌شنبه، اول مهرماه از اسارت شبه نظامیان حزب «الاصلاح» نزدیک به دولت مستعفی یمن آزاد شد.

کمیته ملی امور اسرای یمن با حمایت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و وساطت محلی، علامه الدیلمی را پس از 400 روز از اسارت شبه نظامیان دولت مستعفی یمن آزاد کرد.

بر اساس این گزارش، علامه الدیلمی به همراه چند نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی و در ازای آزادی فررند «علی محسن الاحمر» معاون عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و برادر وی آزاد شدند.

تصویر منتشر شده در گزارش هم علامه الدیلمی را پس از آزادی در جمع «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، «احمدالمتوکل» رئیس شورای عالی قضایی یمن، «شمس الدین شرف الدین» مفتی یمن و دیگران نشان می‌دهد.

علامه الدیلمی که از اندیشمندان اسلامی بزرگ، امام جماعت مسجد جامع صنعاء و همچنین از حامیان قوی مسئله فلسطین در یمن است در آگوست 2019 در حین بازگشت از سفر حج در شهر مأرب در شمال شرق صنعاء، پایتخت یمن به دست شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن ربوده شد.

انتهای پیام
captcha