آیت‌الله سیستانی راه اصلاحات را ترسیم کرده است
کد خبر: 3925031
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
رییس جمهور عراق:

آیت‌الله سیستانی راه اصلاحات را ترسیم کرده است

رئیس جمهور عراق در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که بیانیه اخیر مرجعیت عالیقدر عراق به وضوح نشان‌دهنده مأموریت‌های لازم برای اصلاح روند سیاسی در عراق است و در واقع راه اصلاحات در کشور را ترسیم کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نینا نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که بیانیه اخیر مرجعیت عالیقدر عراق به وضوح نشان‌دهنده مأموریت‌های لازم برای اصلاح روند سیاسی در عراق است و در واقع راه اصلاحات در کشور را ترسیم کرده است.

برهم صالح با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام عراق تصریح کرد: تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سال آینده که به صورت منصفانه، شفاف و مطابق قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود، ضرورت دارد.

وی افزود: این انتخابات در راستای تحقق مطالبات جنبش مردمی و اهمیت محصور کردن سلاح در دست دولت و تحقیق در مورد قتل تظاهرکنندگان و اعضای نیروهای امنیتی برگزار می‌شود.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله مبارزه با تروریسم و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: عراق با تروریسم و فساد مبارزه کرد و در مبارزه با تهدید تروریستی موفق شد، اما جنگ با آن همچنان ادامه دارد.

برهم صالح اعلام کرد که کشورهای توسعه‌یافته باید به کشورهای در حال توسعه برای ایجاد فضای مناسب بهداشتی به منظور مقابله با همه‌گیری کرونا کمک کنند.

انتهای پیام
captcha