مقاومت حق مشروع ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران است
کد خبر: 3925314
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
محمود عباس:

مقاومت حق مشروع ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران است

رئیس تشکیلات خودگردان با تأکید بر اینکه هیچ امنیت و ثباتی در منطقه با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در کار نخواهد بود، گفت: مقاومت حق مشروع ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل خواست یک کنفرانس بین‌المللی در اوایل سال 2021 و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف ورود به یک فرآیند صلح واقعی بر اساس قانون بین‌المللی برگزار کند.

محمود عباس طی نطقی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به شکل مجازی در حال برگزاری است، گفت: این درخواست با هدف پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال خود و در پاسخ به طرح رئیس جمهور آمریکاست که همه دنیا به دلیل مغایرتش با قطعنامه‌های بین‌المللی با آن مخالفند.

او افزود: ما می‌خواهیم که دبیرکل سازمان ملل با همکاری کمیته چهارجانبه صلح و شورای امنیت ترتیبات برگزاری یک کنفرانس بین الملی با مشارکت همه طرف‌های مربوطه در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کند تا وارد یک فرآیند واقعی صلح بر اساس قانون بین‌المللی و مراجع مشخص شویم به گونه‌ای که به پایان اشغالگری و دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال خود در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 منجر شود.

رئیس تشکیلات خودگردان در این نطق گفت: اسرائیل از همه توافق‌هایی که با آن امضا شده بود، شانه خالی کرد و راه حل دو دولتی را با رفتارهای خصمانه اعم از کشتار، بازداشت‌ها، تخریب خانه‌ها، فشارهای اقتصادی، نقض حریم شهر قدس و کار نظام‌مند برای تغییر ماهیت و هویت آنها و تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی آنجا از بین برد و کار کنونی آن هم از بین بردن آخرین فرصت‌ها برای صلح با رفتارهای یکجانبه بی‌پرواست و اخیراً هم که از توافق‌های عادی‌سازی بین اسرائیل، امارات و بحرین خبر رسید که مغایر با طرح صلح عربی و اصول حل فراگیر، دائمی و عادلانه مناقشه فلسطین و اسرائیل بود.

عباس همچنین تأکید کرد که سازمان آزادی‌بخش کسی را صاحب اختیار سخن گفتن یا مذاکره کردن از طرف ملت فلسطین نکرده است، و تنها راه صلح دائمی و فراگیر و عادلانه در منطقه ما پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: همه باید بدانند که هیچ صلح، امنیت و ثباتی در منطقه ما با ادامه اشغالگری و بدون حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین در کار نخواهد بود.

عباس همچنین خبر داد که آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و سپس ریاست جمهوری با مشارکت همه گروه‌ها، احزاب و انجمن‌های ملی فلسطین در حال انجام است.

او در پایان تأکید کرد: برای گرفتن جایگاه طبیعی خود در بین ملت‌ها و احقاق حقوق خود که از سوی قوانین بین‌المللی تضمین شده است به تلاش خود ادامه خواهیم داد که از جمله آن حق ما در مقاومت برابر اشغالگران مطابق با قانون بین‌المللی است کما اینکه به تشکیل نهادهای حکومتی خود و پشتیبانی از آن بر اساس حاکمیت قانون ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha