گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت پالايش گاز پارسيان
کد خبر: 3925368
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
با حضور سردار قربانی برگزار شد؛

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت پالايش گاز پارسيان

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با گرامیداشت ياد و خاطره شهدای هشت سال حماسه و ايثار و شهدای صنعت نفت و گاز در شرکت پالايش گاز پارسيان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با گرامیداشت ياد و خاطره شهدای هشت سال حماسه و ايثار و شهدای صنعت نفت و گاز و ادای احترام به محضر 1041 شهيد، يازده هزار جانباز و 1228 آزاده و بيش از شش هزار رزمنده صنعت نفت، چهارم مهرماه در تالار اجتماعات کوثر شرکت پالايش گاز پارسيان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

فرشيد ابدالی دهدزی، مديرعامل پالايشگاه گاز پارسيان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، برگ زرينی بر تاريخ اين مملکت و الگويی برای نسل آينده است که وظيفه داریم رشادت‌ها و ايثارگری‌هايی که در این سال‌ها انجام پذيرفت را سينه به سينه، نقل و اطلاع‌رسانی کنيم.

وی با بیان اینکه همه صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس عبرت‌آميز بوده و درس شجاعت، شهامت و شهادت برای نسل جوان است، افزود: مدافعان حرم و مدافعان سلامت که اکنون در شرايط کرونا خالصانه جانشان را برای مردم می‌دهند فرهنگ شهادت و ايثارگری را از زمان جنگ هشت ساله آموختند.

ابدالی دهدزی بیان کرد: تلاش جهادگونه همکاران ما که در سنگرهای اقتصادی مشغول به کار و تلاش هستند نيز نشئت گرفته از همان فرهنگ ايثارگری و شهادت است.

در ادامه این مراسم سردار قربانی، فرمانده لشکر 25 کربلا در زمان جنگ با کوله‌باری از افتخارات از جمله فرماندهی عمليات ثامن‌الائمه، طريق‌القدس، بيت‌المقدس، والفجر 8، کربلای 1 و... طی سخنانی بیان کرد: همه دنيا با هم متحد شدند تا اين نظام مردمی را به زمين بزنند، اکثر کشورها به عراق تجهيزات نظامی دادند و بعضی کشورها نيروی نظامی اعزام کردند اما دشمن به دست توانمند رزمندگان اسلام از مرزها بيرون رانده شد.

وی گفت: روزی که ما به جبهه اعزام شديم، نارنجک را نمی‌شناختيم، اما امروز با قاطعيت می‌گويم که جزو نيروهای نظامی برتر جهان هستيم.

سردار قربانی اظهار کرد: امروز ما در حال رصد تمامی جهان هستيم و اطلاعات لحظه به لحظه از طريق زمين و آسمان دريافت می‌کنيم. ما در جنگ تحميلی، توان اطلاعاتی نداشتيم اما به برکت خون شهدا، توان اطلاعاتی بسيار خوبی اکنون در اختيار جمهوری اسلامی است.

فرمانده لشکر 25 کربلا در زمان جنگ بیان کرد: هفته دفاع مقدس، هفته ميثاق با شهدا و ولايت است. دشمنانی که نتوانستند در جنگ ما را شکست بدهند امروز شاهد پيروزی کامل ما در منطقه هستند.

سردار قرباني افزود: صنعت نفت نقش مهمی در جنگ داشته است چه از نظر نيروی انسانی چه از نظر تدارکاتی. وقتی می‌گوييم 1041 شهيد، 11 هزار جانباز، 1228 آزاده و شش هزار رزمنده يعنی دو لشکر از نيروهای متخصص نفت در جبهه‌های حق عليه باطل مشغول دفاع از ايران اسلامی بوده‌اند و اين يعنی عزت و اقتدار صنعت نفت که هميشه پشتيبان انقلاب بوده است.

وی ضمن قدردانی از متخصصان صنعت نفت و گاز، اظهار کرد: در اين شرايط گرما و شيوع ويروس کرونا و تحريم‌های ناجوانمردانه حضور شما در اين سنگر اقتصادی که باعث رونق اقتصاد ايران اسلامی است که نشئت گرفته از همان فرهنگ ايثار و خودگذشتگی است مايه فخر و مباهات است؛ اميدوارم بتوانيم راه امام را با عزت و سلامت نفس ادامه دهيم و همگان شرمنده شهدا نشويم.

یادآور می‌شود، این مراسم با برپایی نمايشگاه عکس و گلباران قبور شهدای شهرستان مُهر همراه بود.

رحمان یگانه
انتهای پیام
captcha