بزرگداشت روز مولانا در لبنان/ واکاوی برداشت‌های قرآنی در مثنوی
کد خبر: 3925454
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
ایران برگزار می‌کند؛

بزرگداشت روز مولانا در لبنان/ واکاوی برداشت‌های قرآنی در مثنوی

وبينار «تصوف و عرفان در ادبيات فارسی و ادبيات عرب» به مناسبت سالروز گراميداشت شاعر و عارف بزرگ، مولانا جلال‌الدين رومی در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از لبنان، هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز بزرگداشت مولوی» ثبت شده است. موضوع «عشق الهی» همچنان فصل مشترک ميان ادبيات فارسی و عربی است و هر يک از شعرا با زبان و ادبيات خود از آن ياد کرده‌اند.

رايزنی فرهنگی ايران در لبنان به مناسبت سالروز گراميداشت شاعر و عارف بزرگ، مولانا جلال‌الدين رومی، نشستی وبيناری را هفتم مهرماه با عنوان «تصوف و عرفان از نگاه ادبيات فارسی و ادبيات عربی» اساتید و کارشناسان زبان فارسی و عربی برگزار می‌کند.

در این وبینار خانم دلال عباس، پژوهشگر و استاد ادبيات دانشگاه لبنان با موضوع «تأثيرپذيری شيخ بهایی از اشعار مولانا»، محمدعلی آذرشب، استاد ادبيات عرب دانشگاه تهران با موضوع «گفتمان انسانی در مثنوی جلال‌الدين رومی» و قيصر مصطفى، پژوهشگر و استاد ادبيات در مراكز آموزش عالی الجزایر با موضوع «تأثير تصوف وعرفان در ادبيات فارسی و عرب» سخنرانی خواهند کرد.

در بخشی از وبینار نیز شيرين عبدالنعيم محمد حسنين، استاد زبان و ادبيات فارسی دانشكده ادبيات دانشگاه «عين شمس» مصر با موضوع «برداشت‌های قرآنی در مثنوی مولوی»، محمد صالح صرخوه، اديب و شاعر و عضو كارگاه آموزشی فلسفی سهروردی كويت با عنوان «روشن‌شدن زبان صوفی‌گری» و مصطفى محسن اللواتی، شاعر، نويسنده و روزنامه‌نگار عمان با محوریت «جلال‌الدين رومی، پل فرهنگی ميان ملت‌ها» سخنرانی می‌کنند.

همچنین «عرفان نظری و عملی (سير و سلوک) از نگاه ابن عربی و جلال‌الدين رومی» عنوان سخنرانی ميرفت سلمان، مدرس زبان فارسی در دانشگاه‌های تشرين، لاذقيه، البعث، حمص و مركز فرهنگی ايران در لاذقيه سوريه خواهد بود.

مريم ميرزاده، نويسنده و مترجم وبینار خواهد بود و این وبینار دوشنبه، هفتم مهرماه ساعت 17 به وقت تهران در فضای زوم برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در وبینار می‌توانند برنامه Zoom Cloud Meeting را در تلفن همراه و يا كامپيوتر شخصی دانلود و رمز عبور « 275 085 8949» را وارد کرده و يا از طريق لينک « https://us04web.zoom.us/j/2750858949» نشست را دنبال كنند.

انتهای پیام
captcha