تداوم ایثارگری بانوان از دفاع مقدس تا عرصه سلامت
کد خبر: 3925520
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

تداوم ایثارگری بانوان از دفاع مقدس تا عرصه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه در دوران دفاع مقدس علاوه بر بانوان داوطلب در حوزه بهداشت و درمان، شیرزنانی بودند كه در پشت جبهه فعالیت می‌كردند، گفت: بانوان ایثارگر دوشادوش رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی در حال مبارزه بودند و رشادت‌های آنان جای تقدیر دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه  علوم پزشكی شیراز امروز، 5 مهرماه در نشست تجلیل از جمعی از بانوان ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان سلامت شاغل در این دانشگاه گفت: رشادت‌های دلاوران دفاع مقدس، باعث حفظ انقلاب و امنیت و آرامش امروزی کشور شده است.

وی با اشاره به نقش بانوان در این هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهدای ما دست‌پرورده مادرانی بودند که عزیزشان را برای حفظ و دفاع از میهن به جنگ با دشمنان فرستادند و به مسیری هدایت شدند که برای مملکت خود جان دادند.

لطفی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، علاوه بر بانوان داوطلب در حوزه بهداشت و درمان، شیرزنانی بودند که در پشت جبهه در تدارکات کمک‌رسانی می‌کردند؛ امروز در بحران کرونا نیز ما شاهد هستیم که بانوان در مبارزه با این دشمن خطرناک، در امر تولید ماسک و لباس‌های محافظتی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جایگاه ویژه بانوان ایثارگر افزود: این بانوان از جایگاه ویژه‌تری در جامعه برخوردار هستند، زیرا دوشادوش رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی در حال مبارزه بودند و رشادت‌های آنان جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: امروزه قشر بهداشت و درمان کشور در مبارزه با کروناویروس که کمتر از جنگ تحمیلی نیست، بسیار با جرأت در صف اول خط مقدم ایستادگی می‌کنند و برای سلامت مردم از جان خود گذشتند.

لطفی با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید۱۹ به‌صورت ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: در این نشست‌ها از سوی رئیس جمهور از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مدیریت مبارزه با کروناویروس تقدیر می‌شود که این موفقیت مرهون تلاش‌های تمامی مجموعه دانشگاه است.

سیدابوالفضل هاشمی اصل، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه برگزاری این نشست گفت: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، از جمعی از بانوان ایثارگر در دانشگاه که در دوران دفاع مقدس نقش مدافعان سلامت را ایفا می‌کردند و همچنین از بانوانی که در امر مبارزه کرونا جهادگونه ایثارگری می‌کنند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha