معلمان؛ عامل تقدس دفاع در جنگ تحمیلی بودند
کد خبر: 3925890
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
رئیس بسیج فرهنگیان:

معلمان؛ عامل تقدس دفاع در جنگ تحمیلی بودند

رئیس بسیج فرهنگیان، در گردهمایی فرهنگیان بسیجی گفت: معلمان در دوران دفاع مقدس از عوامل افزایش تصاعدی تقدس دفاع مقدس بودند.

معلمان، عامل تقدس دفاع در جنگ تحمیلی بودندبه گزارش خبرنگار ایکنا، گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با عنوان «یاد یاران» امروز دوشنبه، هفتم مهرماه در محل سفارت سابق ایالات متحده(لانه جاسوسی) از سوی مرکز بسیج فرهنگیان این وزارتخانه برگزار شد.

عباس مطهری، رئیس بسیج فرهنگیان، در این مراسم اظهار کرد: تأثیرات شگرف معلمی بر فکر و عمل دانش‌آموزان بسیار زیاد است و این موضوع در دوران دفاع مقدس از پیشران‌های مهمی بود. معلمان در دوران دفاع مقدس از عوامل افزایش تصاعدی تقدس دفاع مقدس بودند. اگر نگاهی به چرایی مقدس بودن دفاع بیندازیم مطلب روشن می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک تیرانداز مجرب آب‌دیده را تصور کنید که حاضر نیست برای دفاع به صحنه جنگ بیاید و یک رزمنده‌ای که نه مهارت تیراندازی دارد نه تجربه آن، اما از بن دندان معتقد است باید مقابل دشمن ایستاد. کدام یک از این‌ها برای دفع خطر دشمن در صحنه حاضر می‌شوند؟ در دفاع مقدس هشت ساله غلبه با کدام‌یک از این دو گروه بود؟ غلبه با گروه دوم بود که بیشتر افراد حاضر در جبهه‌ها نیز همین افراد بوده‌اند. در میان بسیجیان دانش‌آموزان بیشترین حضور را داشتند. ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار معلم شهید این موضوع را نشان می‌دهد. آنچه که دانش‌آموزان را به سمت جبهه سوق داد، معلمان و تقدس دفاع بوده است.

وی با طرح این پرسش که عامل پیروزی دفاع مقدس چه بود؟ گفت: در جنگ تحمیلی از نظر نیروی انسانی، تجهیزات جنگی، پشتوانه و امکانات رسانه‌ای و عملیات روانی، پشتوانه‌های جهانی و ...، نسبت به دشمن سطح بسیار پایین‌تری داشتیم. آن چیزی که باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد؛ ایمان، اعتقاد و پرورش افرادی بود که در مقابل دشمن ایستادند. معلمان در این زمینه نقش به‌سزایی ایفا کردند؛ چراکه ایجاد این اعتقاد از خود جنگیدن سخت‌تر بود.

رئیس بسیج فرهنگیان ادامه داد: معلمان همچنان در حال جنگ هستند؛ در عرصه تعلیم و تربیت در یک نبرد سخت با نظام سلطه هستیم و معلم میدان‌دار این صحنه است. در کشوری که درگیر هرگونه تحریم‌های ظالمانه و هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان است، صحنه جنگ و خاکریز‌ها به کلاس‌های مدرسه رسیده است.

وی افزود: در چنین شرایطی کرونا هم مزید بر علت شده و معلمان نقش ویژ‌ه‌تری پیدا کرده‌اند و باید به این نقش توجه کرد. آموزش و پرورش امروز در دو عرصه مجاهدت دائمی در امر تعلیم و تربیت و مجاهدت در شرایط شیوع کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت گام برمی‌دارد.

مطهری در جمع فرهنگیان بسیجی گفت: آموزش و پرورش با کمک فرهنگیان و معلمان باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ذیل اسناد بالادستی داشته باشد. برنامه کوتاه‌مدت به بیان رهبری معظم این‌گونه تعریف شده است که معلمان باید افسران تشکیل تمدن نوین اسلامی باشند.
انتهای پیام
captcha