بسیجیان الهام‌بخش و تضمین‌کننده اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند
کد خبر: 3925948
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
محسن حاجی‌میرزایی:

بسیجیان الهام‌بخش و تضمین‌کننده اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی فرهنگیان بسیجی با بیان اینکه اساس شکل‌گیری جنگ تحمیلی این بود که انقلاب حرف و نگاه متفاوتی داشت، گفت: بسیجیان الهام‌بخش و تضمین‌کننده اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند.

اساس شکل‌گیری جنگ تحمیلی

به گزارش خبرنگار ایکنا، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با عنوان «یاد یاران» که امروز، هفتم مهرماه، به همت مرکز بسیج فرهنگیان این وزارتخانه در محل سفارت سابق ایالات متحده(لانه جاسوسی) برگزار شد، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ زندگی ماست و زمان تجدید عهد با امام و رهبری و خون شهیدان برای استمرار راهی مقدس است، اظهار کرد: اساس شکل‌گیری جنگ تحمیلی این بود که انقلاب حرف و نگاه متفاوتی داشت. به همین دلیل ما با صدام نمی‌جنگیدیم، بلکه با همه کسانی که مقابل انقلاب اسلامی ایستاده بودند می‌جنگیدیم. وجه اصلی این نبرد، آرمانی بود. آن‌ها وقتی دست از نبرد برمی‌داشتند که ما دست از آرمان‌ها برداریم. لذا مقام معظم رهبری به همین دلیل تعبیر «جنگ گنج بود» را به کار بردند.

وی ادامه داد: امام راحل به ما آموختند که غایت هستی آن چیزی نیست که آن‌ها می‌گویند. با استناد به این آیه شریفه «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» دفاع مقدس شکل گرفت. جنس دفاع ما عاشورایی بود. در تمام دنیا حوادث تلخ و خشونت‌های وسیع بسیار اتفاق می‌افتد، خشن‌تر از آنچه در عاشورا اتفاق افتاد در جهان اتفاق می‌افتد، اما همواره شعله این رخداد عظیم فروغ دارد و این به دلیل نوع مواجهه اهل‌بیت(ع) با این اتفاق و پیامی بود که عاشورا داشت.

حاجی‌میرزایی افزود: تا زمانی که آرمان‌ها زنده باشد انقلاب زنده و جامعه بالنده است و تحت سیطره هیچ سلطه‌گری قرار نخواهد گرفت. امروز ما در جنگی تمام‌عیار با دشمنی غدار قرار داریم و درگیر تهاجمی هستیم که هزینه باور‌ها و اعتقادات ماست. اگر ملتی درس ایثار و فداکاری را بیاموزد و درس‌آموز واقعی عاشورا باشد، هیچ قدرتی بر آن مسلط نخواهد شد، اگرچه این قدرت‌ها می‌توانند زحمت ایجاد کنند، نخواهند توانست ملت را از مسیر خود دور کنند. جریانی که در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده، همچنان الهام‌بخش است. بسیج یکی از الهامات در آن برهه بود. هر جا مردم با تمام وجود حاضر شدند موفق شده‌ایم. بسیجیان الهام‌بخش و تضمین‌کننده اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش و فرهنگیان هستند که جریان انقلاب را استمرار می‌بخشند و پایداری ارزش‌ها را موجب می‌شود، هیچ کجا به اندازه آموزش و پرورش این رسالت را برعهده ندارد. افراد در دوره‌هایی طلایی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند و در آن دوره که ویژه شکل‌گیری شخصیت افراد است همه آرمان‌ها را باید در آموزش و پرورش دنبال کنیم. بار مسئولیت ما در این‌باره بسیار سنگین است. دین ما نسبت به ایثارگران همین است که رسالت خود را به درستی انجام دهیم. خوشبختانه آموزش و پرورش تا کنون موفق بوده است.
انتهای پیام
captcha