معرفی فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی فرانسه
کد خبر: 3926030
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

معرفی فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی فرانسه

رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در بسترهای مختلف فضای مجازی اجرا کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و ممنوعیت تجمعات مختلف در فرانسه، بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی رایزنی فرهنگی ایران در پاریس به مناسبت دفاع مقدس، به تهیه و تدوین محتواهای فرهنگی و هنری در بسترهای مختلف فضای مجازی اختصاص یافت.

برپایی نمایشگاه مجازی سه بُعدی «رنگ جنگ» و نمایشگاه مجازی «شرح بی‌نهایت»، معرفی کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس به زبان فرانسه و انتشار نماهنگ و معرفی آثار سینمایی دفاع مقدس از جمله اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان به همین مناسبت بود.

در نمایشگاه مجازی سه بُعدی «رنگ جنگ»، تعداد 30 اثر از شاخص‌ترین نقاشان حوزه دفاع مقدس همچون کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی، ناصر پلنگی، مرتضی اسدی، حسین خسروجردی، ایرج اسکندری، عبدالحمید قدیریان، علی وزیریان، حسین صدری و مصطفی گودرزی به صورت گالری سه بعدی و همراه با پخش موسیقی مجموعه به یادماندنی روایت فتح به نشانی https://bit.ly/3mR7gxT به نمایش گذاشته شد.

همچنین، چکیده‌ای از سه جلد کتاب نوشته شده به زبان فرانسه شامل کتاب «تصاویر، زرمندگان و شهیدان» نوشته خانم انیس دو ویکتور، استاد دانشگاه پاریس با موضوع سینمای دفاع مقدس به ویژه آثار شهید مرتضی آوینی، کتاب «رنگ جنگ» نوشته خانم مینو خالقی، با موضع تأثیر جنگ تحمیلی بر آثار هنری و نقاشان ایرانی و نیز کتاب «جنگ ایران و عراق» که به ارائه اطلاعات تاریخی دوران هشت ساله جنگ پرداخته است، در شبکه‌های مختلف مجازی معرفی شد.

از دیگر اقدامات انجام شده این نمایندگی فرهنگی، گزینش و بارگذاری مجموعه تهیه شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی در خصوص فیلم‌های شاخص دفاع مقدس و نیز چند نماهنگ با همین موضوع بود.

در نمایشگاه مجازی «شرح بی‌نهایت»، یکصد اثر از عکاسان شاخص دفاع مقدس با دسته‌بندی براساس نام عکاسانی همچون آلفرد یعقوب زاده، کاوه گلستان، جاسم غضپانپور، بهمن جلالی، منوچهر دقتی، علی فریدونی، کاظم اخوان، محسن شاندیز، ابراهیم شاطری، سعید صادقی، احسان رجبی، محمود کلاری، محمد فرنود، امیر جوادیان، بهرام محمودیان، علی کاوه، محمد بدر فر، علی شایگان‌فرد، اسماعیل داوری، کمال‌الدین شاهرخ، علیرضا فرزین، محمد زردشت، احمد ناطقی، حمیدرضا نجف‌زاده، محمدحسین حیدری و مهرزاد ارشدی به نشانی https://www.description-infinie.fr/ به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha