هشدار «مقتدی صدر» و «عمار حکیم» درباره فتنه‌انگیزی ها در عراق
کد خبر: 3926071
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

هشدار «مقتدی صدر» و «عمار حکیم» درباره فتنه‌انگیزی ها در عراق

رهبر جریان صدر و رهبر جریان حکمت ملی عراق به دنبال حمله راکتی مشکوک عصر امروز به منطقه‌ای غیرنظامی در نزدیک فرودگاه بغداد، درباره توطئه‌های دشمنان عراق برای فتنه انگیزی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، شخصیت‌های سیاسی عراق حمله راکتی مشکوک عصر امروز به نزدیک فرودگاه بغداد را که به کشته شدن دستکم پنج غیرنظامی منجر شد، محکوم کردند و درباره توطئه‌ها برای فتنه‌انگیزی در کشورشان هشدار دادند.

در این حمله راکتی مشکوک که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت عراق مسؤولیت آن را نپذیرفتند، سه کودک و دو زن به شهادت رسیده و دو کودک نیز مجروح شدند.

اصابت دو فروند راکت کاتیوشا به یک خانه در محله البوشعبان (البوعامر) در منطقه الرضوانیه به تخریب کامل آن خانه و خسارات جانی منجر شد.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه کاربری خود در توییتر آورده است: طرف‌هایی مشکوک به دنبال فتنه‌انگیزی و به خطر انداختن امنیت و صلح در عراق هستند.

او از همه عراقی‌ها خواست قبل از هر اقدامی که کشور را به جنگ داخلی یا درگیری شیعی _ شیعی یا طائفه‌ای سوق دهد، بر اساس عقل، شرع و عشق به وطن حکم دهند.

صدر عراق را امانتی بر گردن عراقی‌ها خواند و گفت: بدانید خون عراقی بر عراقی حرام است.

سیدعمار حکیم هم در توییتر نوشت: تکرار حملات به تاسیسات عمومی و خصوصی و به خصوص در بغداد و تازه‌ترین آن حمله به خانه‌های منطقه الرضوانیه که به شهادت چند زن و کورک منجر شد، نشانه وجود توطئه‌ای برای نابودی کشور و سوق دادن آن به گرداب فتنه و جنگ اراده‌هاست.

حکیم افزود: ما به شدت این اقدامات تروریستی را تقبیح می‌کنیم و طرف‌های ذیربط را برای رسیدگی به این قضیه و شناسایی عاملان آن و تحویل آنها به دستگاه عدالت دعوت می‌کنیم و اینکه آنها به هیچ وجه راضی نشوند که اقتدار حاکمیت به خطر افتد.

«نوری مالکی» رهبر ائتلاف «دوله القانون» و نخست وزیر اسبق عراق هم در صفحه کاربری خود در توییتر  حمله راکتی به منطقه مسکونی الرضوانیه را نشانه ادامه اقدامات تروریستی دشمنان عراق علیه این کشور و خالی کردن عقده خود با حمله به عراقی‌ها و امنیت آنها دانست.

او از دولت عراق خواست عاملان این جنایت را تحت پیگرد قرار داده و تحویل دستگاه قضایی دهند.

انتهای پیام
captcha