دفاع نمایندگی لبنان در سازمان ملل از حزب الله
کد خبر: 3926074
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

دفاع نمایندگی لبنان در سازمان ملل از حزب الله

نمایندگی دائم لبنان در سازمان ملل، در پاسخ به حمله نماینده رژیم صهیونیستی به لبنان و حق این کشور در  مقاومت علیه اشغالگری، به دفاع از حزب الله پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، نمایندگی دائم لبنان در سازمان ملل در  چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر این سازمان در پاسخ به اظهارات مداخله‌جویانه نماینده رژیم صهیونیستی، حزب الله را بخشی از جنبش مقاومت این کشور توصیف کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی  وزارت امور خارجه لبنان، نمایندگی این کشور در پاسخ به این اظهارات گفت كه لبنان بر حق خود در مقاومت برای آزادسازی سرزمین و دفاع از حاكمیت خود به نمایندگی از نهادهای قانون اساسی كه بیانگر اراده ملت این کشور است، تأکید می‌کند و حزب الله لبنان بخش لاینفک جنبش مقاومت است.
 
این نمایندگی بر تعهد لبنان به قطعنامه 1701 و انجام هر کاری که برای تسهیل در انجام مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) ضروری است، تأکید و یادآوری کرد نیروهای اشغالگر به تعهدات خود در این قطعنامه عمل نمی‌کنند و به حمله به حاکمیت لبنان ادامه می‌دهند؛ هواپیماهای جنگی این رژیم حریم هوایی ما را نقض و از آن برای حمله به سوریه و مردم آن استفاده می‌کنند.
 
این نمایندگی افزود: نکته عجیب این است که رژیم اشغالگر در رابطه با موضوع انفجار بندر بیروت که هنوز علل آن به طور کامل مشخص نشده است، خود را در مقام قاضی قرار می‌دهد. در این حادثه فرضیه اقدام برنامه‌ریزی شده از خارج را نمی‌توان کنار گذاشت و در این صورت، این رژیم در مرکز اتهام قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
captcha