درخواست سازمان اسلامی بریتانیایی برای مقابله با بحران زیست‌محیطی
کد خبر: 3926123
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

درخواست سازمان اسلامی بریتانیایی برای مقابله با بحران زیست‌محیطی

سازمان امداد اسلامی بریتانیا از جامعه مسلمانان این کشور خواسته است برای مقابله با بحران زیست‌محیطی از دولت این کشور بخواهند برنامه‌های عملی ارائه کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اکولوژیست، سازمان امداد اسلامی در بیانیه‌ای از مسلمانان این کشور خواست از نخست‌وزیر این کشور درخواست کنند برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی طرح‌هایی ارائه کند.
 
در این بیانیه آمده است: تعطیلی ناشی از شیوع کرونا برای همه ما سخت بود اما بسیاری از مردم منافع آن از جمله تمیز شدن هوا و شنیده شدن آواز پرندگان را متوجه شدند.

از سوی دیگر ما با گرمای غیرطبیعی هوا مواجه شدیم. اواسط ماه آگوست بریتانیا شاهد بالاترین دمای هوای بالای 30 درجه بود که از 45 سال پیش بی‌سابقه است.
 
اکنون زمانی است که طرح‌های معمول دیگر جوابگو نیست و باید صدای خود را بلند کنیم. سازمان امداد اسلامی بریتانیا به عنوان عضو ائتلاف آب و هوایی (The Climate Coalition) این کشور از جامعه اسلامی می‌خواهد به نخست‌وزیر بگویند ما به طرحی برای مقابله با این بحران نیاز داریم.
 
ما باید همچنین فضاهای سبزی را که باعث رشد حیات وحش و کاهش آلودگی کربن هوا می‌شود، حفاظت کنیم و آنها را گسترش دهیم تا سلامت مردم را ارتقا دهیم. از سوی دیگر افزایش حمایت از افراد آسیب‌پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی باعث می‌شود اطمینان یابیم که هیچ فرد آسیب‌پذیری بدون حمایت باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام
captcha