مسلمان بنگلادشی نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد
کد خبر: 3928411
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

مسلمان بنگلادشی نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد

یک پیرمرد مسلمان صد ساله که در چالش ماه رمضانی خود در پیاده‌روی با زبان روزه موفق به جمع‌آوری کمک برای مبارزه با کرونا شده بود، از سوی ملکه بریتانیا نشان امپراطوری دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Independent، این مرد بنگلادشی‌تبار که دبیرالاسلام چودهوری (Dabirul Islam Choudhury) نام دارد، در ماه رمضان 970 بار در محوطه سبز نزدیک خانه خود در منطقه بوو (Bow) واقع در شرق لندن با زبان روزه قدم زد و در این مدت بیش از 420 هزار پوند جمع‌آوری کرد.

چادوری گفت که با الهام از اقدام مشابه سِر تام مور (Sir Tom Moore) کهنه سرباز جنگ جهانی، این کار را انجام داده است. این کهنه سرباز جنگ جهانی دوم، با ایده حمایت از کارکنان بخش بهداشت کشورش پیاده‌روی با واکر را در حیاط خانه‌اش شروع کرد تا  کمک مالی برای مقابله با ویروس کرونا جمع‌آوری کند. تام مور در پایان همانگونه که وعده داده بود، یکصد بار حیاط خانه‌اش را دور زد و توانست ۲۹ میلیون پوند برای بخش بهداشت و درمان کشورش جمع‌آوری کند.

از مجموع مبلغ جمع‌آوری شده از سوی چادوری، تقریباً 116 هزار پوند به NHS (سازمان سلامت عمومی بریتانیا) اهدا شد. مبلغ باقیمانده بین 30 مؤسسه خیریه در 52 کشور به عنوان بخشی از طرح شبکه تلویزیونی S که شبکه‌ای بنگلادشی ـ بریتانیایی است، اهدا شد.

وی با بیان اینکه کارش به پایان نرسیده است، گفت: قصد دارد به امور خیریه ادامه دهد تا برای افراد آسیب‌دیده از کرونا پول جمع‌آوری کند.

چادوری در سال 1920(1299) در آسام بریتانیا (بنگلادش امروزی)  متولد شد و برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی در سال 1957 به لندن نقل مکان کرد.

وی پس از نقل مکان به شهر سنت آلبانس (Saint Albans) به عنوان رهبر جامعه مسلمانان این منطقه انتخاب شد و مسئولیت بسیاری از پروژه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی و اجتماعی را در طی سال‌های گذشته عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام
captcha