«تولد یک تراژدی، کشمیر 1947» در ایکنا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3926237
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

«تولد یک تراژدی، کشمیر 1947» در ایکنا رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «تولد یک تراژدی، کشمیر 1947» با موضوع بررسی ریشه‌های بحران کشمیر با حضور مترجم و جمعی از صاحب‌نظران چهارشنبه، 9 مهرماه، در خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از ترجمه کتاب تولد یک تراژدی اثر «آلستر لمب»، نویسنده انگلیسی، با موضوع چگونگی شکل‌گیری بحران کشمیر در خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.
 
در این مراسم سرباز روح‌الله رضوی، مترجم این اثر، به همراه جمعی از کارشناسان مسائل شبه قاره حضور خواهند داشت.

این کتاب با تمرکز ویژه بر روی وقایع تاریخی و مهم سال 1947، در سال 1993 نوشته و در 1994 منتشر شد. نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد که این کتاب را در پی دستیابی به منابعی جدید درباره بحران کشمیر و در دنباله کتاب قبلی خود «کشمیر میراثی مورد مناقشه» به رشته تحریر درآورده است.

مترجم در مقدمه این کتاب را نخستین اثر قابل استناد علمی و دارای اعتبار بین‌المللی که به زبان فارسی منتشر شده دانسته است و با اشاره به پنج رخداد تاریخی مرتبط با کشمیر، تلاش کرده است که با نگاهی واقع‌گرایانه به نقش استعمار پیر در شکل‌گیری این تراژدی هفتاد ساله بپردازد.
 
در پاورقی‌ این کتاب اطلاعات توضیحی تکمیلی برای خواننده ایرانی اضافه شده است تا فهم رخدادهای درهم‌تنیده‌ میان هند، پاکستان و کشمیر در آن سال‌ها روشن‌تر شود. این اثر بهار امسال از سوی «مؤسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور» در شش فصل و 239 صفحه منتشر شد. مراسم رونمایی از این کتاب، ساعت 10 صبح چهارشنبه، 9 مهرماه، در سالن همایش‌ این خبرگزاری آغاز می‌شود. 
انتهای پیام
captcha