برگزاری سومین کنفرانس علمی دانشگاهی «امام حسین(ع)» در کربلا
کد خبر: 3926276
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

برگزاری سومین کنفرانس علمی دانشگاهی «امام حسین(ع)» در کربلا

سومین کنفرانس علمی دانشگاهی «امام حسین(ع)» به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی و در آستانه اربعین سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) طی دو روز به شکل مجازی در کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه «دارالقرآن» آستان مقدس حسینی، همزمان با اربعین حسینی دارالقرآن آستان مقدس حسینی، سومین کنفرانس علمی دانشگاهی امام حسین(ع) را با همکاری دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین المنصوری» رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی در این باره تصریح کرد: این کنفرانس برای سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود. در سال‌های قبل با همکاری دانشگاه بصره برگزار شده بود و امسال به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا از طریق اپلیکیشن زوم ساماندهی شده است.
او با بیان اینکه وبینار با عنوان «عاشورا روشنی‌بخش روزگار ما» روزهای 15 و 16 صفر(12 و 13 مهرماه) برگزار می‌شود، افزود: جلسات این کنفرانس صبح و عصر و با میزبانی شخصیت‌های دینی و دانشگاهی خواهد بود و در پایان به صاحبان پنج مقاله برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا و از تمام شرکت‌کنندگان با ارائه گواهینامه‌ تقدیر خواهد شد.

«ضرغام الموسوی»، رئیس دانشکده علوم اسلامی کربلا، گفت: این وبینار در محورها و شرایط خاصی، که کمیته‌های مشترک علمی کنفرانس تعیین کرده‌اند، برگزار می‌شود که شامل نخست «ابعاد انسانی و رسالت نهضت امام حسین(ع)»، دوم «رسالت شخصیت‌های یاران امام حسین(ع)»، سوم «جهان‌شمولی نهضت حسینی و راهبرد دوستی با دیگران»، چهارم «نهضت حسینی و چالش‌های دنیای امروز از جمله کرونا» و پنجم «شعائر حسینی در گذر سنت و نوگرایی و مواضع مراجع دینی» است.

انتهای پیام
captcha