نگرانی مسلمانان یونان از تعویق آغاز به کار مسجد آتن
کد خبر: 3915987
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

نگرانی مسلمانان یونان از تعویق آغاز به کار مسجد آتن

پس از تبدیل بنای ایاصوفیه به مسجد از سوی دولت ترکیه، مسلمانان پایتخت یونان از تأخیر دوباره در افتتاح تنها مسجد این شهر نگران هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی صباح، پس از بازگشایی مسجد بزرگ ایا صوفیه در استانبول ، مسلمانان در آتن نگران آن هستند که افتتاح تنها مکان رسمی عبادی آنها که بیش از یک دهه منتظر افتتاح آن هستند، بار دیگر به تعویق بیفتد.
 
پروژه ساخت مسجد در آتن، تنها پایتخت اروپایی که مسجد ندارد، در سال 2007 آغاز شد. این اقدام اما بلافاصله با مخالفت شدید كلیسای تأثیرگذار ارتدكس و گروه‌های ملی‌گرا مواجه شد.
 
عطاءالنصیر که نمازخانه‌ای را در یک آپارتمان در مرکز آتن اداره می‌کند، می‌گوید: فکر می‌کنم بعد از تبدیل ایاصوفیه به مسجد، ممکن است افتتاح مسجدی که 10 سال در انتظار آن بودیم دشوارتر شده باشد.
 
مسجد رسمی در آتن، بدون مناره است و زیر نظر دولت یونان اداره خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود این مسجد تا پایان پاییز در منطقه صنعتی الایوناس در شمال شرقی آتن افتتاح شود.
 
حدود 300 هزار مسلمان در پایتخت آتن زندگی می‌کنند که برای تأمین نیاز خود به مکان عبادت، در آپارتمان‌ها و زیرزمین خانه‌های خود نمازخانه‌هایی ساخته‌اند.
 
عطاءالنصیر پاکستانی‌تبار که در هفت سال گذشته در یونان زندگی کرده، با نژادپرستی و حتی گاهی با خشونت از سوی شبه نظامیان نئو نازی مواجه شده است اما وی می‌گوید به طور کلی، مسیحیان و مسلمانان با هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند.
 
مسجد رسمی که دولت یونان می‌خواهد افتتاح کند، از مرکز آتن که بسیاری از پناهندگان مسلمان در آن زندگی می‌کنند، فاصله و تنها گنجایش 350 نفر را دارد.
انتهای پیام
captcha