کربلا؛ میزبان 10 هزار موکب عزاداری و خدمات‌دهی به زائران اربعین
کد خبر: 3926544
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

کربلا؛ میزبان 10 هزار موکب عزاداری و خدمات‌دهی به زائران اربعین

آستان‌های مقدس حسینی و عباسی اعلام کردند که استان کربلا امسال میزبان 10 هزار موکب عزاداری یا خدمات‌دهی به زائران اربعین است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، اداره آیین‌ها، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دبیرخانه‌های آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس(علیهماالسلام) تعداد موکب‌های حسینی حاضر در شهر مقدس کربلا را برای برپایی مراسم اربعین سال 1442 اعلام کرد.

«هاشم الموسوی»، نائب رئیس این اداره، در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حسینی گفت: استان کربلا براساس ضوابط قانونی اداره موکب‌های حسینی و با هماهنگی فرماندهی عملیات و فرماندهی پلیس برای برپایی مراسم اربعین امسال میزبان ده هزار موکب است.

وی افزود: از میان مواکب حسینی، تعدادی ویژه ارائه خدمات و تعداد دیگر ویژه برپایی مراسم عزاداری است، یعنی تعداد 8800 موکب برای ارائه خدمات در مرزها و داخل استان کربلا تا بخش قدیمی شهر کربلا و نزدیک مرقد امام حسین و ابوالفضل العباس(علیهما السلام) توزیع شده‌اند و  تعداد موکب‌های ویژه عزاداری هم به 1200 موکب می‌رسد. موکب‌های حسینی در جریان احیای مراسم اربعین به فرمایش مرجعیت عالیقدر دینی و توصیه‌های بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا متعهد خواهند بود.

هیئت‌ها و موکب‌های حسینی در استان ذی‌قار در جنوب عراق هم این روزها برای زائرانی که خود را از جنوب عراق به کربلا می‌رسانند با جنب و جوش فراوان و خستگی‌ناپذیر در حال ارائه خدمات هستند؛ اما در عین حال تأکید می‌کنند که در بحبوحه شیوع کرونا مراسم اربعین امسال با تفاوت‌هایی در قیاس با سنوات گذشته برگزار می‌شود.

«فاضل عباس الاسماعیلی»، یکی از اعضای موکب حسینی در منطقه «الطار» استان ذی‌قار، در گفت‌وگویی تأکید کرد: موکب‌های حسینی در استان ذی قار به توصیه‌های مرجع عالیقدر دینی و ستاد مقابله با کرونا پایبندند و پوشیدن ماسک و نقاب و استفاده از مواد ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی در موکب‌ها الزامی است و در توزیع غذا و نوشیدنی‌ها هم از ظروف یکبارمصرف استفاده می‌شود.

«ام عباس» یکی از زنانی است که می‌گوید از 9 سال پیش با پخت غذا و آماده کردن نوشیدنی برای زائران پیاده مرقد سومین امام شیعیان در موکبی در استان ذی‌قار به زائران خدمت می‌کند. او که اهل شهر الجبایش استان ذی‌قار است، اظهار کرد: زنان هم می‌توانند با اقتدا به حضرت زینب(س) هرچه را در توان دارند در راه خدمت به امام حسین(ع) انجام دهند و امسال هم کار ما با حساسیت و دقتی بیش‌تر از قبل انجام می‌شود تا زائران با صحت و سلامتی مراسم اربعین را به جای آورند.

انتهای پیام
captcha